Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

#mi možemo jednako – Prisutnost rodne neravnopravnosti i diskriminacije u školskom okruženju iz učeničke perspektive (CROSBI ID 708643)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Kamenov, Željka ; Mehulić, Jasmina ; Huić, Aleksandra #mi možemo jednako – Prisutnost rodne neravnopravnosti i diskriminacije u školskom okruženju iz učeničke perspektive // Knjiga sažetaka / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina (ur.). Zagreb, 2021. str. 39-39

Podaci o odgovornosti

Kamenov, Željka ; Mehulić, Jasmina ; Huić, Aleksandra

hrvatski

#mi možemo jednako – Prisutnost rodne neravnopravnosti i diskriminacije u školskom okruženju iz učeničke perspektive

Suvremena istraživanja rodnih stavova i stereotipa pokazuju kako su nastavnici/e i učenici/e eksplicitno egalitarni. Unatoč tome, u školama su još uvijek prisutne razlike u očekivanjima i postupcima prema učenicima i učenicama, koje se objašnjavaju djelovanjem rodnih stereotipa na nesvjesnoj, automatskoj razini. Cilj projekta #mi možemo jednako je povećati svijest o rodnoj ravnopravnosti, rodnim stereotipima i rodnoj diskriminaciji kod učenika osnovnih i srednjih škola te njihovih učitelja i nastavnika. U okviru projekta provedeno je anketno istraživanje u kojem je sudjelovalo 402 učenika i učenica 7. i 8. razreda osnovnih škola i svih razreda srednjih škola iz četiri županije. Ispitana je sklonost diskriminiranju na temelju spola, iskustva rodne diskriminacije u školi, zastupljenost i oblici učeničkog ponašanja usmjerenog smanjivanju rodne neravnopravnosti te percepcija nastavničkih ponašanja i stavova. Nalazi pokazuju da su mladići doživjeli više rodne diskriminacije od strane nastavnika/ca dok su djevojke češće doživljavale diskriminaciju od strane vršnjaka. Djevojke su više zainteresirane za temu rodne ravnopravnosti od mladića i više od mladića percipiraju da ih nastavnici i nastavnice potiču da argumentirano izraze svoje mišljenje vezano uz ravnopravnost žena i muškaraca, da se nastavnici i nastavnice jednako odnose prema mladićima i djevojkama u razredu, te smatraju da je važno poticati rodnu ravnopravnost. Djevojke su sklonije u situacijama kada netko koristi pogrdne/uvredljive izraze i prema ženama i prema muškarcima izraziti svoje neodobravanje. Djevojke su sklonije i aktivnom sudjelovanju u aktivnostima usmjerenima na ravnopravnost muškaraca i žena. Unatoč tome, djevojke se gotovo ne razlikuju u sklonosti rodno diskriminirajućem ponašanju od svojih kolega. Dobiveni nalazi mogu poslužiti kao osnova za provođenje intervencija u obrazovnom sustavu, kako bi zadovoljstvo i uspjeh učenika i učenica odgovarali njihovim stvarnim sposobnostima i mogućnostima.

rodna diskriminacija ; rodna ravnopravnost ; promicanje rodne jednakosti u školskom okruženju ; percepcija nastavničkog ponašanja i rodnih stavova

nije evidentirano

engleski

Gender inequality and discrimination in schools - students' perspective

nije evidentirano

gender discrimination ; gender equality ; promoting gender equality in a school context ; perceived teachers' behavior and gender attitudes

nije evidentirano

Podaci o prilogu

39-39.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina

Zagreb:

1849-6946

Podaci o skupu

25. Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB)

predavanje

30.09.2021-02.10.2021

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija