#mi možemo jednako – Prisutnost rodne neravnopravnosti i diskriminacije u školskom okruženju iz učeničke perspektive (CROSBI ID 708643)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Kamenov, Željka ; Mehulić, Jasmina ; Huić, Aleksandra
hrvatski
#mi možemo jednako – Prisutnost rodne neravnopravnosti i diskriminacije u školskom okruženju iz učeničke perspektive
Suvremena istraživanja rodnih stavova i stereotipa pokazuju kako su nastavnici/e i učenici/e eksplicitno egalitarni. Unatoč tome, u školama su još uvijek prisutne razlike u očekivanjima i postupcima prema učenicima i učenicama, koje se objašnjavaju djelovanjem rodnih stereotipa na nesvjesnoj, automatskoj razini. Cilj projekta #mi možemo jednako je povećati svijest o rodnoj ravnopravnosti, rodnim stereotipima i rodnoj diskriminaciji kod učenika osnovnih i srednjih škola te njihovih učitelja i nastavnika. U okviru projekta provedeno je anketno istraživanje u kojem je sudjelovalo 402 učenika i učenica 7. i 8. razreda osnovnih škola i svih razreda srednjih škola iz četiri županije. Ispitana je sklonost diskriminiranju na temelju spola, iskustva rodne diskriminacije u školi, zastupljenost i oblici učeničkog ponašanja usmjerenog smanjivanju rodne neravnopravnosti te percepcija nastavničkih ponašanja i stavova. Nalazi pokazuju da su mladići doživjeli više rodne diskriminacije od strane nastavnika/ca dok su djevojke češće doživljavale diskriminaciju od strane vršnjaka. Djevojke su više zainteresirane za temu rodne ravnopravnosti od mladića i više od mladića percipiraju da ih nastavnici i nastavnice potiču da argumentirano izraze svoje mišljenje vezano uz ravnopravnost žena i muškaraca, da se nastavnici i nastavnice jednako odnose prema mladićima i djevojkama u razredu, te smatraju da je važno poticati rodnu ravnopravnost. Djevojke su sklonije u situacijama kada netko koristi pogrdne/uvredljive izraze i prema ženama i prema muškarcima izraziti svoje neodobravanje. Djevojke su sklonije i aktivnom sudjelovanju u aktivnostima usmjerenima na ravnopravnost muškaraca i žena. Unatoč tome, djevojke se gotovo ne razlikuju u sklonosti rodno diskriminirajućem ponašanju od svojih kolega. Dobiveni nalazi mogu poslužiti kao osnova za provođenje intervencija u obrazovnom sustavu, kako bi zadovoljstvo i uspjeh učenika i učenica odgovarali njihovim stvarnim sposobnostima i mogućnostima.
rodna diskriminacija ; rodna ravnopravnost ; promicanje rodne jednakosti u školskom okruženju ; percepcija nastavničkog ponašanja i rodnih stavova
nije evidentirano
engleski
Gender inequality and discrimination in schools - students' perspective
nije evidentirano
gender discrimination ; gender equality ; promoting gender equality in a school context ; perceived teachers' behavior and gender attitudes
nije evidentirano
Podaci o prilogu
39-39.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB)
predavanje
30.09.2021-02.10.2021
Zagreb, Hrvatska