Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poznavanje divljači kod djece mlađe školske dobi (CROSBI ID 708462)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Popović, Željko ; Đurinić, Matea ; Kišmartin, Irena ; Bogut, Irella Knowing animals for hunting in younger school age children / Poznavanje divljači kod djece mlađe školske dobi // Zbornik sažetaka 10. simpozija s međunarodnim sudjelovanjem Kopački rit: jučer, danas, sutra 2021. / Book of Abstracts 10th Symposium with International Participation „Kopački rit: Past, Present, Future“ / Ozimec, Siniša ; Bogut, Irella ; Bogdanović, Tomislav et al. (ur.). Osijek: Javna ustanova "Park prirode Kopački rit", 2021. str. 182-185

Podaci o odgovornosti

Popović, Željko ; Đurinić, Matea ; Kišmartin, Irena ; Bogut, Irella

hrvatski

Poznavanje divljači kod djece mlađe školske dobi

Lov postoji od najranijeg razdoblja čovjekovog postojanja, a lovstvo je danas u svijetu i u Republici Hrvatskoj još uvijek važan dio gospodarstva kao njena primarna djelatnost. Cilj provedenog istraživanja bio je provjeriti koliko učenici mlađe školske dobi poznaju lovstvo i divljač te koliko se pojam divljači na bilo koji način spominje u Nacionalnom okvirnom kurikulumu, Nastavnom planu i programu za osnovne škole i udžbenicima iz Prirode i društva koje koriste ispitanici. U istraživanju je sudjelovalo 77 ispitanika učenika trećih i prvih razreda iz dvije osnovne škole, u gradskoj (OŠ Vladimira Nazora iz Virovitice) i u seoskoj sredini (OŠ Suhopolje iz Suhopolja). Ispitivanje poznavanja je provedeno online na daljinu u proljeće 2021. (zbog otežanih okolnosti COVID 19 pandemije), a sadržavao je devet pitanja općeg poznavanja lovstva i životinja divljači i 15 pitanja prepoznavanja fotografija divljih životinja. Jelena je prepoznalo 94% učenika iz seoske sredine i 100% učenika iz gradske sredine, slijede ga srna, lisica, divokoza i fazan. U ovome zadatku uspješniji su bili učenici iz gradske sredine, ali statistički ne značajno. Zanimljivo je spomenuti kako su svi učenici iz gradske sredine bar jednom u životu uživo vidjeli lisicu, a samo jedan učenik iz iste sredine nikada nije vidio divljeg zeca. Najviše učenika iz seoske sredine vidjelo je divlju svinju i fazana, a slijedi ih srna i divlji zec. Jedina divljač koju su svi učenici prepoznali bio je medvjed. Samo jedan učenik iz seoske sredine nije prepoznao zeca. Osim medvjeda i zeca, svi učenici iz gradske sredine prepoznali su fazana, jelena, divlju svinju i lisicu. Iznenađuje da učenici iz gradske sredine bolje prepoznaju svu divljač (osim srne) od učenika iz seoske sredine. Rezultati istraživanja pokazuju kako učenici iz seoske sredine bolje poznaju divljač i lovstvo općenito, dok učenici iz gradske sredine bolje prepoznaju divljač prema opisu i fotografiji. Divljač se ne spominje kao zasebna tema u Nastavnom planu i programu za osnovnu školu ; ali pojam divljih životinja spominje se u drugom razredu u nastavnoj temi Moj zavičaj, a u četvrtom razredu u temi Priroda, Život životinja i u temi Šuma. Analizirani su kompleti udžbenika 1. - 4. razreda od dva izdavača. Prvi ima 14 nastavnih tema u kojima se spominju: golub, zec, srna, lisica, divlja patka, smeđi medvjed, divlja svinja, tvor, fazan, divokoza, puh, kuna, jelen, čagalj, šojka kreštalica i vrana. U drugom se spominje u čak 24 nastavne teme: lisica, vuk, golub, srna (srndać), zec, divlja svinja, medvjed, puh, jelen (košuta), fazan, čagalj, divlja patka i prepelica. Divlje životinje i lovna divljač su interesantna djeci i rado ih uče i pamte. Rezultati ovog istraživanja pokazuju dobre rezultate poznavanja divljači djece mlađe školske dobi, a nismo pronašli značajne razlike u poznavanju divljači djece gradske i seoske sredine.

divljač, djeca mlađe školske dobi, lovstvo

nije evidentirano

engleski

Knowing animals for hunting in younger school age children

Lov postoji od najranijeg razdoblja čovjekovog postojanja, a lovstvo je danas u svijetu i u Republici Hrvatskoj još uvijek važan dio gospodarstva kao njena primarna djelatnost. Cilj provedenog istraživanja bio je provjeriti koliko učenici mlađe školske dobi poznaju lovstvo i divljač te koliko se pojam divljači na bilo koji način spominje u Nacionalnom okvirnom kurikulumu, Nastavnom planu i programu za osnovne škole i udžbenicima iz Prirode i društva koje koriste ispitanici. U istraživanju je sudjelovalo 77 ispitanika učenika trećih i prvih razreda iz dvije osnovne škole, u gradskoj (OŠ Vladimira Nazora iz Virovitice) i u seoskoj sredini (OŠ Suhopolje iz Suhopolja). Ispitivanje poznavanja je provedeno online na daljinu u proljeće 2021. (zbog otežanih okolnosti COVID 19 pandemije), a sadržavao je devet pitanja općeg poznavanja lovstva i životinja divljači i 15 pitanja prepoznavanja fotografija divljih životinja. Jelena je prepoznalo 94% učenika iz seoske sredine i 100% učenika iz gradske sredine, slijede ga srna, lisica, divokoza i fazan. U ovome zadatku uspješniji su bili učenici iz gradske sredine, ali statistički ne značajno. Zanimljivo je spomenuti kako su svi učenici iz gradske sredine bar jednom u životu uživo vidjeli lisicu, a samo jedan učenik iz iste sredine nikada nije vidio divljeg zeca. Najviše učenika iz seoske sredine vidjelo je divlju svinju i fazana, a slijedi ih srna i divlji zec. Jedina divljač koju su svi učenici prepoznali bio je medvjed. Samo jedan učenik iz seoske sredine nije prepoznao zeca. Osim medvjeda i zeca, svi učenici iz gradske sredine prepoznali su fazana, jelena, divlju svinju i lisicu. Iznenađuje da učenici iz gradske sredine bolje prepoznaju svu divljač (osim srne) od učenika iz seoske sredine. Rezultati istraživanja pokazuju kako učenici iz seoske sredine bolje poznaju divljač i lovstvo općenito, dok učenici iz gradske sredine bolje prepoznaju divljač prema opisu i fotografiji. Divljač se ne spominje kao zasebna tema u Nastavnom planu i programu za osnovnu školu ; ali pojam divljih životinja spominje se u drugom razredu u nastavnoj temi Moj zavičaj, a u četvrtom razredu u temi Priroda, Život životinja i u temi Šuma. Analizirani su kompleti udžbenika 1. - 4. razreda od dva izdavača. Prvi ima 14 nastavnih tema u kojima se spominju: golub, zec, srna, lisica, divlja patka, smeđi medvjed, divlja svinja, tvor, fazan, divokoza, puh, kuna, jelen, čagalj, šojka kreštalica i vrana. U drugom se spominje u čak 24 nastavne teme: lisica, vuk, golub, srna (srndać), zec, divlja svinja, medvjed, puh, jelen (košuta), fazan, čagalj, divlja patka i prepelica. Divlje životinje i lovna divljač su interesantna djeci i rado ih uče i pamte. Rezultati ovog istraživanja pokazuju dobre rezultate poznavanja divljači djece mlađe školske dobi, a nismo pronašli značajne razlike u poznavanju divljači djece gradske i seoske sredine.

animals for hunting, younger school-age children, hunting

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

182-185.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Ozimec, Siniša ; Bogut, Irella ; Bogdanović, Tomislav ; Jurčević Agić, Ivančica ; Rožac, Vlatko ; Stević, Filip ; Popović, Željko ; Vereš, Marija

Osijek: Javna ustanova "Park prirode Kopački rit"

1849-8264

Podaci o skupu

10. simpozij s međunarodnim sudjelovanjem: Kopački rit - jučer, danas, sutra = 10th Symposium with International Participation: Kopački rit - past, present, future

poster

30.09.2021-01.10.2021

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti