Šumski dječji vrtići u Hrvatskoj i Danskoj (CROSBI ID 708402)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Antunović, Matea ; Bogut, Irella ; Mlinarević, Vesnica ; Popović, Željko
hrvatski
Šumski dječji vrtići u Hrvatskoj i Danskoj
Klimatske promjene i suvremeni ekološki problemi najviše su uzrokovani načinom ekonomskog rasta razvijenih zemalja. Urbanizacijom su se smanjile zelene površine. Održivi je razvoj od aktualnog problema prerastao u imperativ razvoja suvremene civilizacije. Budući da se vrijednosti, stavovi i obrasci ponašanja usvajaju u najranijoj životnoj dobi, upravo je to trenutak kada odgoj i obrazovanje za održivi razvoj treba početi. Šuma je izuzetna i zdrava lokacija za učenje koja omogućava osjetilna iskustva, puno više nego drugi ekosustavi potiče sposobnost promatranja i slušanja, stimulira socijalne interakcije među djecom, a šumski dječji vrtići idealno su mjesto iskustvenog učenja. U radu su predstavljeni šumski dječji vrtići u Danskoj i Hrvatskoj, analizirane su prednosti i nedostaci ovih dječjih vrtića u odnosu na konvencionalne dječje vrtiće. U radu su dane smjernice implementacije sadržaja šumske pedagogije u radu s djecom predškolske dobi. Uočeno je kako šumski dječji vrtići djeci predškolske dobi pružaju mogućnost dužeg boravka u prirodi. Izraženiji su pozitivni učinci na dječji psihofizički razvoj u odnosu na konvencionalne vrtiće. U šumskim dječjim vrtićima zastupljeniji su sadržaji ekološkog odgoja čime djeca dobivaju i bolje temelje za održiv način života. Šumski dječji vrtići nedovoljno su zastupljeni u Republici Hrvatskoj u odnosu na Dansku i općenito.
šumski dječji vrtić, šumska pedagogija, održivi razvoj, predškolski odgoj u Danskoj, predškolski odgoj u Hrvatskoj
nije evidentirano
engleski
Forest kindergartens in Croatia and Denmark
Klimatske promjene i suvremeni ekološki problemi najviše su uzrokovani načinom ekonomskog rasta razvijenih zemalja. Urbanizacijom su se smanjile zelene površine. Održivi je razvoj od aktualnog problema prerastao u imperativ razvoja suvremene civilizacije. Budući da se vrijednosti, stavovi i obrasci ponašanja usvajaju u najranijoj životnoj dobi, upravo je to trenutak kada odgoj i obrazovanje za održivi razvoj treba početi. Šuma je izuzetna i zdrava lokacija za učenje koja omogućava osjetilna iskustva, puno više nego drugi ekosustavi potiče sposobnost promatranja i slušanja, stimulira socijalne interakcije među djecom, a šumski dječji vrtići idealno su mjesto iskustvenog učenja. U radu su predstavljeni šumski dječji vrtići u Danskoj i Hrvatskoj, analizirane su prednosti i nedostaci ovih dječjih vrtića u odnosu na konvencionalne dječje vrtiće. U radu su dane smjernice implementacije sadržaja šumske pedagogije u radu s djecom predškolske dobi. Uočeno je kako šumski dječji vrtići djeci predškolske dobi pružaju mogućnost dužeg boravka u prirodi. Izraženiji su pozitivni učinci na dječji psihofizički razvoj u odnosu na konvencionalne vrtiće. U šumskim dječjim vrtićima zastupljeniji su sadržaji ekološkog odgoja čime djeca dobivaju i bolje temelje za održiv način života. Šumski dječji vrtići nedovoljno su zastupljeni u Republici Hrvatskoj u odnosu na Dansku i općenito.
forest kindergarten, forest pedagogy, sustainable development, preschool education in Denmark, preschool education in Croatia
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
18-19.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Ozimec, Siniša ; Bogut, Irella ; Bogdanović, Tomislav ; Jurčević Agić, Ivančica ; Rožac, Vlatko ; Stević, Filip ; Popović, Željko ; Vereš, Marija
Osijek: Javna ustanova "Park prirode Kopački rit"
1849-8264
Podaci o skupu
10. simpozij s međunarodnim sudjelovanjem: Kopački rit - jučer, danas, sutra = 10th Symposium with International Participation: Kopački rit - past, present, future
poster
30.09.2021-01.10.2021
Osijek, Hrvatska