Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vizualna kultura kao nova paradigma poučavanja likovne umjetnosti (CROSBI ID 444252)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Skender, Lana Vizualna kultura kao nova paradigma poučavanja likovne umjetnosti / Purgar, Krešimir ; Dubovicki, Snježana (mentor); Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, . 2021

Podaci o odgovornosti

Skender, Lana

Purgar, Krešimir ; Dubovicki, Snježana

hrvatski

Vizualna kultura kao nova paradigma poučavanja likovne umjetnosti

Potreba za promjenom paradigme poučavanja Likovne umjetnosti nastaje iz više razloga ; novih društvenih uvjeta u kojima dominira kultura slike ; promjena u umjetničkoj praksi koja se oslanja na postupke i estetiku popularne kulture ; potreba za razvijanjem vizualne pismenosti koja se tumači kao kulturološka i kritička vještina. Kultura komuniciranja slikom potaknula je nastajanje nove paradigme, zvane vizualna kultura, u kojoj se komunikacija, formiranje identiteta i prijenos društvenih obrazaca prenosi slikom. U takvim uvjetima vizualna pismenost se smatra jednom od elementarnih pismenosti, stoga se preporuča propisivanje važnog mjesta u nacionalnom kurikulumu . Iako je vizualna kultura interdisciplinarno područje u svjetskoj kurikulumskoj praksi je obično integrirana u vizualno umjetničko obrazovanje. Takav model razmatrat će se i u ovom doktorskom radu. Istraživanje je usmjereno teorijskim temeljima za promjenu paradigme te utvrđivanju postojećeg stanja s projekcijama budućnosti pomoću futuroloških metoda (metoda Analiza trenda, Delfi metoda, metoda Planiranje unazad). U istraživanju su postavljene četiri hipoteze koje su potvrđene osim u teoriji i mišljenjem eksperata prikupljenog Delfi metodom. Eksperti iz različitih područja su postigli konsenzus oko jedanaest zaključaka. Složili su se da je vizualna kultura važna za emotivni i kognitivni razvoj učenika te da treba biti integrirana u vizualno umjetničko obrazovanje. Istaknuli su potrebu za promjenom interpretativnih pristupa i sadržaja poučavanja. Jedino je naziv predmeta polučio podijeljena mišljenja jer je jedan ekspert iz područja metodike likovne kulture ostao pri mišljenju da se predmet treba preimenovati u Vizualnu kulturu, dok su se drugi složili oko naziva Likovna umjetnost i vizualna kultura kojeg i autorica doktorske disertacije smatra najprihvatljivijim rješenjem u okvirima važećeg obrazovnog sustava.

Delfi metoda, futurološke metode, kurikulum, likovna umjetnost, vizualna kultura

nije evidentirano

engleski

Visual Culture as a New Paradigm of Teaching Visual Art

nije evidentirano

Delphi method, futures studies, curriculum, arts, visual culture

nije evidentirano

Podaci o izdanju

274

11.10.2021.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Osijek

Povezanost rada

Interdisciplinarne humanističke znanosti, Pedagogija, Povijest umjetnosti