Između standardnog varijeteta i lokalnih govora: jezične prakse osnovnoškolaca u Makarskom primorju (CROSBI ID 299387)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Šimičić, Lucija ; Ćubelić, Marija
hrvatski
Između standardnog varijeteta i lokalnih govora: jezične prakse osnovnoškolaca u Makarskom primorju
U hrvatskom obrazovnom kontekstu poseban izazov predstavlja poučavanje hrvatskog standardnog varijeteta u neštokavskim sredinama u kojima se od djece očekuje ili ovladavanje dvama kodovima ili postupno prelaženje sa zavičajnog na standardni kod koji je od zavičajnoga nerijetko i vrlo udaljen na strukturnoj razini. Polazeći od ideje da jezičnu politiku čine jezične ideologije, prakse i upravljanje jezikom (Spolsky 2004, 2009), cilj je rada analizirati jezične prakse osnovnoškolaca u Makarskom primorju u formalnim i neformalnim domenama, posebno u školi i izvan nje, te utvrditi način na koji su jezične prakse povezane sa stavovima prema standardnom varijetetu i lokalnim govorima, odnosno koje su dominantne ideologije koje su makarski osnovnoškolci internalizirali i koje utječu na njihov stav prema lokalnom govoru, učestalost i kontekste njegove uporabe. Analiza jezičnih praksi osnovnoškolaca temelji se na materijalu prikupljenom tijekom terenskog istraživanja provedenog 2018. i 2019. godine u Makarskome primorju. Dio podataka prikupljen je sociolingvističkim upitnikom, a dio etnografskim istraživanjem koje je uključivalo i intervjuiranje nastavnika kao ključnih dionika u procesu upravljanja jezikom na lokalnoj razini.
Makarsko primorje, upravljanje jezikom, formalno obrazovanje, jezične ideologije, standardni varijetet, lokalni govori
nije evidentirano
engleski
Between the standard variety and local varieties: Language practices of elementary school children in Makarska Coast
nije evidentirano
Makarska Coast, language management, formal education, language ideologies, standard variety, local varieties
nije evidentirano
Podaci o izdanju
76
2021.
201-251
objavljeno
0449-363X
1848-8919
https://dx.doi.org/10.21857/y26kec4j89