Razlike i sličnosti u izražavanju posvojnosti kod djece s posebnim jezičnim teškoćama i djece uredna jezično-govorna razvoja (CROSBI ID 489932)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Kuvač, Jelena ; Mustapić, Maja
hrvatski
Razlike i sličnosti u izražavanju posvojnosti kod djece s posebnim jezičnim teškoćama i djece uredna jezično-govorna razvoja
Pojedini jezični elementi "opipljiviji" su i time više opisani u svom razvojnom i uporabnom smislu. Drugi pak zbog svoje manje učestalosti i manje semantičke obavijesnosti ostaju na rubovima jezičnih raščlambi i opisa. Međutim, zahvaljujući svojoj gramatičkoj važnosti i ti elementi danas sve brže i lakše napuštaju rubove i popunjavaju svoja mjesta u jezgri jezičnih analiza. Jedni od takvih elementa u hrvatskome jeziku jesu posvojne zamjenice. Do sada lingvistički malo i jednostavno određene te psiholingvistički u potpunosti neopisane, posvojne zamjenice nisu stekle svoje pravo značenje u logopedskoj terapiji. Prepoznavanje takve problematike utjecalo je na stvaranje nekoliko lingvističkih i psiholingvističkih opisa posvojnih zamjenica kako unutar hrvatskoga jezika tako i unutar međujezičnih usporedbi. U ovom će poster radu biti opisan način ispitivanja posvojnih zamjenica na uzorku djece s posebnim jezičnim teškoćama kao skupine koja pokazuje znatna odstupanja u jezičnom razvoju. Kako bi se ostvarile potrebe ovog rada oblikovane su posebne sličice za ispitivanje posvojenosti. Svrha je takve primijene novog istraživačkog materijala ispitati kako djeca s posebnim jezičnim teškoćama iskazuju posvojnost te koliko se njihov način iskazivanja podudara odnosno razlikuje od redoslijeda i načina kako to iskazuju djeca uredna jezično-govorna razvoja. Točnije na ovakav način dobivamo uvid u semantičke i morfološke pogreške u iskazivanju posvojnosti kod ove dvije skupine ispitanika. Očekivani rezultati ovakvoga rada su dvojaki: 1. uspostavljanje normi jezičnog razvoja, 2. te razvijanje istraživalačkog i terapijskog materijala kao prijeko potrebnog instrumenta za razvijanje znanstvene spoznaje i kliničke prakse.
posvojne zamjenice; uredan jezični razvoj; djeca s PJT
nije evidentirano
engleski
Differences and Similarities in Expressing Possession in Children with Specific Language Impairment and Children with Normal Language Development
nije evidentirano
possessive pronouns; normal languaage development; childrens with SLI
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
Istraživanja u edukacijsko - rehabilitacijskim znanostima
poster
23.10.2002-25.10.2002
Zagreb, Hrvatska