Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Socijalno poduzetništvo iz perspektive formalnih i neformalnih aktera (CROSBI ID 444190)

Ocjenski rad | diplomski rad

Škomrlj, Matea Socijalno poduzetništvo iz perspektive formalnih i neformalnih aktera / Mario Bara (mentor); Zagreb, Hrvatsko katoličko sveučilište, . 2020

Podaci o odgovornosti

Škomrlj, Matea

Mario Bara

hrvatski

Socijalno poduzetništvo iz perspektive formalnih i neformalnih aktera

Središnja tema ovog diplomskog rada je socijalno poduzetništvo, model koji inkorporirajući socijalnu i ekonomsku komponentu, stvara socijalnu vrijednost i nadilazi logiku kapitalizma. Prvi dio rada sadržajno se odnosi na elaboraciju pojmova i konceptualizaciju proučavanog fenomena uz naglaske na začetke, razvoj i afirmaciju istog u svijetu, ali s posebnim osvrtom na hrvatsku stvarnost. Dovodi se u povezanost socijalno poduzetništvo i teorija strukturacije, socijalnog kapitala i društvenog pokreta s naglaskom na potencijal socijalnog poduzetništva u mobilizaciji zapošljavanja marginaliziranih skupina. Drugi dio rada temelji se na kvalitativnom istraživanju i interpretaciji rezultata. U uzorku je, tehnikom snježne grude, regrutirano 6 sugovornika, a prikupljanje podataka trajalo je u vremenskom razdoblju od studenog 2019. do siječnja 2020.godine. Analizom apstrahiranih podataka utvrdilo se kako je socijalno poduzetništvo još uvijek nedovoljno prepoznato te kako je posljednja Strategija razvoja društvenog poduzetništva u Republici Hrvatskoj za razdoblje od 2015. do 2020. godine imala niz propusta koji su utjecali na ostvarenje definiranih ciljeva. Sugovornici su istaknuli kako socijalno poduzetništvo ima potencijal u otklanjanju društvenih problema, posebice problema nezaposlenosti, uz opasku kako je preambiciozno smatrati da je socijalno poduzetništvo univerzalni lijek za sve socijalne izazove. Ustanovljeno je kako, s obzirom na slične vrijednosti, Katolička crkva možebitno utjecati na promoviranje socijalnog poduzetništva kao validnog instrumenta u poticanju pozitivnih društvenih promjena. Istraživanjem se formirala jedinstvena definicija socijalnog poduzetništva na temelju iskaza sugovornika što je, uz novo svjetlo koje je na ovaj fenomen donijela perspektiva formalnih i neformalnih aktera, jedan od glavnih doprinosa istraživanja. Uz sve prepreke koje stoje na putu razvoja socijalnog poduzetništva, konstatirano je kako se kroz taj fenomen mogu umanjiti brojni socijalni izazovi, iako još uvijek postoji značajan prostor za napredak ovog fenomena u institucionalnom, pravno-legislativnom, društvenom i medijskom smislu.

socijalno poduzetništvo ; socijalni izazovi ; socijalne vrijednosti ; formalni i neformalni akteri

nije evidentirano

engleski

Social entrepreneurship from the perspective of formal and informal actors

nije evidentirano

social entrepreneurship ; social challenges ; social values ; formal and informal actors

nije evidentirano

Podaci o izdanju

57

20.05.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Hrvatsko katoličko sveučilište

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija, Politologija, Sociologija