Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

PERSPEKTIVA DJECE O VRŠNJACIMA S INTELEKTUALNIM TEŠKOĆAMA U ŠKOLI (CROSBI ID 708121)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Nižić, Maja ; Buljevac, Marko ; Leutar, Zdravka PERSPEKTIVA DJECE O VRŠNJACIMA S INTELEKTUALNIM TEŠKOĆAMA U ŠKOLI // Dijete u fokusu. 2021

Podaci o odgovornosti

Nižić, Maja ; Buljevac, Marko ; Leutar, Zdravka

hrvatski

PERSPEKTIVA DJECE O VRŠNJACIMA S INTELEKTUALNIM TEŠKOĆAMA U ŠKOLI

Uvodni dio rada se odnosi na prikaz spoznaja recentnih istraživanja o načinu kako uža i šira okolina percipira djecu i odrasle osobe s intelektualnim teškoćama. Interakcija s vršnjacima s intelektualnim teškoćama u školskom okruženju može biti značajan čimbenik odnosa prema njima u odrasloj dobi. Provedeno je kvalitativno istraživanje kojemu je cilj dobiti uvid u iskustva i perspektivu učenika redovitih razrednih odjela. U skladu s tim postavljeno je istraživačko pitanje: , , Kako učenici redovitih razrednih odjela doživljavaju posebne razredne odjele u redovitoj srednjoj školi?ˮ Istraživanje je provedeno u dvije srednje škole koje organiziraju posebne razredne odjele za obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju. Empirijska građa je prikupljena metodom polustrukturiranoga intervjua s ukupno 12 sudionika, a podaci su obrađeni tematskom analizom. Dobiveni rezultati sugeriraju kako je u odnosu prema vršnjacima koji pohađaju posebne razredne odjele dominantna stigmatizacija i milosrdan pristup. Perspektiva učenika redovitih razrednih odjela u mnogim segmentima odražava prevladavajuću negativnu sliku u društvu koja implicira negativna obilježja, nesposobnost i nužnost zaštite osoba s intelektualnim teškoćama.

učenici s intelektualnim teškoćama, učenici redovitih razrednih odjela, stigmatizacija, posebni razredni odjeli

nije evidentirano

engleski

CHILDREN’S PERSPECTIVE OF THEIR PEERS WITH INTELLECTUAL DISABILITIES IN SCHOOLS

nije evidentirano

students with intellectual disabilities, students in regular classes, stigmatization, special classes

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dijete u fokusu

Podaci o skupu

Dijete u fokusu

predavanje

07.10.2021-08.10.2021

Mostar, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Socijalne djelatnosti