Istraživačka nastava fizike u Go-lab okruženju (CROSBI ID 444162)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Bogdanović, Dražena
Aviani, Ivica
hrvatski
Istraživačka nastava fizike u Go-lab okruženju
U ovom radu dan je primjer istraživački usmjerene online nastave za učenike drugog razreda srednje škole na temu Rad i snaga električne struje. Lekcija je pripremljena uz pomoć virtualnih laboratorija na Go-Lab portalu te Google obrasca koji je, uz prenošenje sadržaja, dao uvid u statistiku uspješnosti nastave. Napravljeni su i odgovarajući web sadržaji koji su uključivali pred-kviz za ponavljanje gradiva te tekst teorijskog objašnjenja lekcije. Istraživački pristup ostvaren je pomoću virtualnog laboratorija u kojemu se snaga grijača određivala mjerenjem brzine promjene temperature vode u kalorimetru. U drugom virtualnom laboratoriju mjerila se ovisnost snage žarulje o njezinom otporu uz konstantni napon te o naponu uz konstantni otpor. Analizom i sintezom rezultata vlastitih mjerenja učenici su trebali formulirati matematički izraz za snagu električne struje. Nakon toga su ispunjavali upitnik s konceptualnim pitanjima te zadacima vezanim uz svakodnevni život, koji provjeravaju sposobnost primjene usvojenog znanja. Rezultati istraživanja ukazuju na učeničke poteškoće, najčešće u crtanju i interpretaciji grafova. Sadržaj lekcije prilagodili smo mogućnostima Go- Lab sjedišta kreiranjem vlastitog okruženja za učenje istraživanjem (ILS-a). Također smo oblikovali odgovarajuće upute za izradu ILS-a, kako bismo s ovom metodom rada upoznali i druge nastavnike.
vođeno istraživanje, online laboratorij, Go-Lab, ILS
nije evidentirano
engleski
Inquiry-Based Physics Education in the Go-Lab ecosystem
nije evidentirano
guided inquiry-based instruction, online laboratory, Go-Lab, ILS
nije evidentirano
Podaci o izdanju
53
17.09.2021.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Prirodoslovno-matematički fakultet u Splitu
Split