Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prilozi moralnom odgoju u antičko doba : izbor iz Plutarhovih Moralija (CROSBI ID 708038)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Mazur, Tamara Prilozi moralnom odgoju u antičko doba : izbor iz Plutarhovih Moralija // VI. KONGRES HRVATSKIH POVJESNIČARA KULTURA / Agičić, Damir ; Galović, Tomislav (ur.). Rijeka: Hrvatski nacionalni odbor za povijesne zannosti ; Društvo za hrvatsku povjesnicu ; Sveučilište u Rijeci: Filozofski fakultet, 2021. str. 161-161

Podaci o odgovornosti

Mazur, Tamara

hrvatski

Prilozi moralnom odgoju u antičko doba : izbor iz Plutarhovih Moralija

Literarni izvori kao povijesni izvori u mnogočemu omogućuju jasniju predodžbu načina života, poimanja svijeta, odrednice kulture te svaki drugi aspekt života ljudi u prošlosti. Jedan od važnih aspekata života, ključan za stvaranje slike o nekom društvu, također jest i odgojni sustav koji počiva na sustavu vrijednosti i kulture tog nekog društva. Za stvaranje jasnijih predodžbi odgojnih sustava, a isto tako i vrijednosnih sustava, u antičko doba također služe literarni izvori, osobito oni iz područja filozofije. U antičkim se literarnim izvorima tako nalaze iskazi o vrijednostima života (sustavu vrijednosti), sadržajima i metodama odgoja pa je neminovno da su pedagoške ideje grčkih filozofa dovele do svojevrsnog razvoja teorije, ali i prakse, odgoja. Mnogobrojne ideje, iz spomenutih izvora, jesu preuzeli i Rimljani. Tako iz djela, ne samo grčkih, već i rimskih filozofa i povjesničara može se konkretno saznati o sustavu odgoja te sustavu obrazovanja. Upravo jedan od značajnijih predstavnika grčke obrazovanosti jest i Plutarh koji je, inače rodom iz grčke Heroneje, u Rimu poučavao filozofiju te je u Rimu bio izrazito cijenjen. Najpoznatiji je po djelu „Usporedni životopisi“, no njegova zbirka govora, eseja, rasprava (ne samo o etici već i o filozofiji, religiji, politici, književnosti i odgoju) skupljena je pod naslovom „Moralije“ (lat. Moralia / Ethica, grč. Ἠθικά). Upravo djelo „Moralije“ omogućuje, također, uvid u važne odlike odgoja u 1. i 2. stoljeću po Kristu s obzirom na to da je Plutarh navedenim esejima, raspravama i govorima imao namjeru utjecati na moral slušatelja, odnosno čitatelja. Sukladno navedenome, može se govoriti o Plutarhovim nastojanjima, ali i doprinosima moralnom odgoju, u smislu odgojne teorije i prakse, s obzirom na pragmatičnost svih navedenih djela za koje je jasno da je autorov krajnji cilj učiniti ljude kreposnijima, odnosno više razvijenih vrlina. Za potrebe ovoga referata izdvojeni su neki od naslova koji čine djelo „Moralije“, a kojima autorica potkrepljuje tvrdnje o Plutarhovim nastojanjima i doprinosima moralnom odgoju, odnosno u čemu se očituje sustav vrijednosti, sadržaji i metode odgoja u antičko doba.

moralni odgoj, Plutarh, Moralije

nije evidentirano

engleski

Contributions to Moral Education in Ancient Times: A Selection from Plutarch's Morals

nije evidentirano

moral education, Plutarch, Morals

nije evidentirano

Podaci o prilogu

161-161.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

VI. KONGRES HRVATSKIH POVJESNIČARA KULTURA

Agičić, Damir ; Galović, Tomislav

Rijeka: Hrvatski nacionalni odbor za povijesne zannosti ; Društvo za hrvatsku povjesnicu ; Sveučilište u Rijeci: Filozofski fakultet

Podaci o skupu

VI. kongres hrvatskih povjesničara:''Kultura''

predavanje

29.09.2021-02.10.2021

Rijeka, Hrvatska

Povezanost rada

Filozofija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Pedagogija, Povijest