KONCEPTUALNI MODELI KAO POMOĆ U PREHRANI DJECE S AUTIZMOM (CROSBI ID 444088)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Krpan, Ana
Gajdoš Kljusurić, Jasenka
hrvatski
KONCEPTUALNI MODELI KAO POMOĆ U PREHRANI DJECE S AUTIZMOM
Autizam je kompleksni razvojni poremećaj karakteriziran otežanim uspostavljanjem socijalne interakcije, poteškoćama u komunikaciji te stereotipnim obrascima ponašanja. Zasada još nije razvijen pristup koji se bazira na etiologiji ovog poremećaja već se simptomi liječe različitim intervencijama od kojih mnogo obećavaju one koje se zasnivaju na prehrani. Roditelji i skrbnici djece s autizmom odlučuju se na nutritivne strategije koje uključuju različite režime prehrane te suplementaciju probioticima, vitaminima i mineralima čiji smo utjecaj razmotrili u ovom radu, a dostupni su na internetu. Pronađeno je kako mnoge od istraživanih intervencija mogu ublažiti neke od simptoma autizma. Unatoč brojnim istraživanjima na ovome području, i dalje ne postoji konsenzus oko optimalne nutritivne intervencije. Koncept tretmana autizma nutritivnim intervencijama prikazan je konceptualnim modelima te je na taj način pojednostavnjen.
autizam ; konceptualni model ; nutritivne intervencije ; suplementacija
nije evidentirano
engleski
CONCEPTUAL MODELS AS A NUTRITION ASSISTANCE FOR CHILDREN WITH AUTISM
nije evidentirano
autism ; conceptual model ; dietetic interventions ; supplementation
nije evidentirano
Podaci o izdanju
33
16.09.2021.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Prehrambeno-biotehnološki fakultet
Zagreb