Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Rezultati istraživanja TIMSS i pokazatelji uspješnosti u odnosu na pohađanje predškolske ustanove (CROSBI ID 707835)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Buljan Culej, Jasminka ; Antulić, Sandra Rezultati istraživanja TIMSS i pokazatelji uspješnosti u odnosu na pohađanje predškolske ustanove // Knjiga sažetaka 3. Dani obrazovnih znanosti - Obrazovne promjene: izazovi i očekivanja / Jugović, Ivana (ur.). Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2016. str. 47-48

Podaci o odgovornosti

Buljan Culej, Jasminka ; Antulić, Sandra

hrvatski

Rezultati istraživanja TIMSS i pokazatelji uspješnosti u odnosu na pohađanje predškolske ustanove

Nalazi longitudinalnih studija potvrdili su kako programi ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, ako su kvalitetni, pozitivno utječu na različita područja razvoja, posebice u djece u nepovoljnom položaju, pri čemu su potvrđeni pozitivni kratkoročni i dugoročni utjecaji na uspjeh u daljnjem školovanju, kao i na postignuća u odrasloj dobi. Uslijed zapostavljenosti navedenog područja u istraživanjima na nacionalnoj razini od iznimne je vrijednosti sudjelovanje Hrvatske u međunarodnom istraživanju TIMSS, koje, između ostalog, ispituje i navedenu problematiku. Cilj je istraživanja utvrditi povezanost pohađanja programa ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja s obrazovnim postignućima učenika četvrtih razreda osnovne škole u području matematike i prirode i društva. Podaci su prikupljeni u sklopu istraživanja TIMSS*, provedenom 2011. godine, na reprezentativnom uzorku od 4500 učenika četvrtog razreda osnovnih škola u Hrvatskoj prema unaprijed zadanoj metodologiji. Rezultati potvrđuju povezanost pohađanja programa ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja s rezultatima učenika četvrtih razreda osnovne škole u području matematike i prirode i društva, pri čemu učenici koji su dulje pohađali predškolsku ustanovu ostvaruju bolje prosječne rezultate iz ispitivanih predmeta. Najbolje prosječne rezultate iz ispitivanih predmeta (M(mat)=505, SD(mat)=2, 2 ; M(pid)=528, SD(pid)=2, 2) postižu oni učenici koji su predškolsku ustanovu pohađali tri ili više godina (44 %) a najlošije prosječne rezultate iz ispitivanih predmeta (M(mat)=471, SD(mat)=5, 1 ; M(pid)=497, SD(pid)=5) postižu učenici koji su pohađali predškolsku ustanovu u trajanju do jedne godine. Trendovi su uočeni i u drugim podskupinama u odnosu na duljinu pohađanja predškolske ustanove. Dobiveni rezultati u skladu su s nalazima dobivenim na međunarodnoj razini. S obzirom na dobivene nalaze istraživanja, potrebna su dodatna ispitivanja kratkoročnih i dugoročnih utjecaja ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja na različita područja razvoja djeteta u odnosu na kvalitetu ustanova ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Implikacije istraživanja na razini obrazovnih politika odnose se na potrebu za povećanjem obuhvata djece rane i predškolske dobi, a ne samo u godini prije polaska u školu, te na potrebu za revizijom upisne politike s ciljem osiguranja dostupnosti programa ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. *Metodologija istraživanja TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) unaprijed je određena i jednaka je za sve zemlje sudionice. Za potrebe ovoga istraživanja upotrijebljeni su podaci prikupljeni istraživanjem TIMSS i dio podataka prikupljen istraživanjem PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study), koje se provodilo u isto vrijeme na istome uzorku. Podaci o pohađanju i duljini pohađanja predškolske ustanove prikupljeni su upitnikom za roditelje, a podaci o uspjehu prikupljeni su na ispitima iz Matematike i Prirode i društva, pri čemu su rezultati izraženi kao postotak učenika i njihov prosječni rezultat izražen u postignutim bodovima. Detaljni prikaz metodologije dostupan je na poveznici http://www.iea.nl/timss_2011.html.

TIMSS, rani i predškolski odgoj i obrazovanje, obrazovna postignuća

nije evidentirano

engleski

TIMSS research results and student achievement in relation to early childhood education and care attendance

nije evidentirano

TIMSS, early childhood education and care, student achievement

nije evidentirano

Podaci o prilogu

47-48.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka 3. Dani obrazovnih znanosti - Obrazovne promjene: izazovi i očekivanja

Jugović, Ivana

Zagreb: Institut za društvena istraživanja

978-953-6218-74-5

Podaci o skupu

3. Dani obrazovnih znanosti - Obrazovne promjene: izazovi i očekivanja

predavanje

20.10.2016-21.10.2016

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija

Poveznice