Strategija opstanka poduzeća u Republici Hrvatskoj u vrijeme epidemije SARS-CoV-2 (CROSBI ID 443957)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Laktašić Somić, Đurđica
Jelenc, Lara ; Knapić, Viktorija
hrvatski
Strategija opstanka poduzeća u Republici Hrvatskoj u vrijeme epidemije SARS-CoV-2
Strateški menadžment vrlo je bitan kako kod osnivanja poduzeća, tako i tijekom cijelog poslovanja poduzeća. Svako poduzeće bi trebalo imati viziju i cilj, te razvijene strategije koje vode to toga cilja. Upravljanje strategijama zahtjeva dobru organizaciju unutar poduzeća. Neka poduzeća, ovisno o njihovoj veličini, imaju razvijen i uređen menadžment dok je u nekima za sve odluke i strategije odgovoran sam vlasnik poduzeća. Uspješnost poduzeća izložena je određenim unutarnjim i vanjskim faktorima te na njih ima različite utjecaje. Na vanjske faktore vrlo teško je ili nemoguće utjecati te samim time vanjski faktori su veća prijetnja samome poduzeću. Koliko je bitan strateški menadžment do izražaja dolazi u kriznim situacijama. Krizu uzrokovanu vanjskim utjecajima najčešće ne možemo predvidjeti jer dolazi iznenada i vrlo je neizvjesno njezino trajanje i posljedice koje će prouzročiti. Trenutno se poduzeća globalno suočavaju s posljedicama krize uzrokovane pojavom virusa SARS- CoV-2. Predmet istraživanja ovoga rada su strategije opstanka poduzeća u vrijeme epidemije SARS-CoV-2, te utjecaj epidemije na gospodarstvo Hrvatske. U radu se stavlja naglasak na probleme u društvu i gospodarstvu uzrokovane pojavom koronavirusa te probleme i izazove uzrokovane mjerama za suzbijanje koronavirusa. Ističe se važnost primjene pravovremene krizne strategije u poduzeću, s ciljem zadržavanja poslovanja i opstanka na tržištu. Mnoga poduzeća su uspješno odgovorila na izazove krize, no znatan broj poduzeća nije uspio u tome te su napustili i zatvorili poduzeća. U radu su zastupljeni problemi i izazovi organizacija i potrošača te mjere Vlade, HNB-a i HBOR-a za pomoć sektorima pogođenih u epidemiji. Uz mjere na nivou države opisane su mjere i strategije poduzeća za opstanak u vrijeme koronakrize, te su navedeni stvarni primjeri strategija i stavovi određenih poslovnih subjekata u RH. Provodi se istraživanje na stvarnim poduzećima iz sektora djelatnosti koja su najviše pogođene mjerama zatvaranja uslijed koronakrize. Analizom istraživanja dolazi se do zaključka da poduzeća koja se brzo prilagođavaju novonastaloj situaciji, odnosno strateški djeluju mogu uspješno odgovoriti na probleme i izazove nastale u kriznim situacijama.
SARS-CoV-2, strateški menadžment, strategija opstanka, mjere države, poduzeća
nije evidentirano
engleski
Survival strategies in the Republic of Croatia during Covid-19 caused epidemy
nije evidentirano
SARS-CoV-2, strategic management, survival strategy, state measures, companies
nije evidentirano
Podaci o izdanju
42
14.09.2021.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Rijeka
Rijeka