Uloga metodske supervizije u osnaživanju udomiteljskih obitelji (CROSBI ID 707706)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Barišić, Anita
hrvatski
Uloga metodske supervizije u osnaživanju udomiteljskih obitelji
Kako bi stručnjaci, koji rade u domeni zaštite dobrobiti djece svoj posao obavljali kompetentno i usmjereno na dijete, u tome im može pomoći supervizija. U radu s obiteljima, kao i udomiteljskim obiteljima, supervizija je jedan od ključnih načina da praktičari imaju vremena i sposobnosti da promatraju svoju praksu, identificiraju se, raspravljaju i nauče iz pogrešaka (Beddoe, 2016.). Prema čl. 46. st. 2. Zakona o udomiteljstvu (NN 115/18) jedna od obveza u sustavu socijalne skrbi (Centra za socijalnu skrb, nadalje Centra) je da tim ili stručni radnik Centra organizira superviziju udomitelja u suradnji s domom socijalne skrbi i centrom za pružanje usluga u zajednici. U Zakonu o udomiteljstvu (NN 115/18) ujedno je definirano što se smatra supervizijom, a prema čl. 9. prethodno navedenog Zakona ”supervizija je proces učenja, razvoja i metoda podrške koja omogućava usvajanje novih znanja, razvijanje vještina, usvajanje spoznaja kroz osobno iskustvo rada, u cilju poboljšanja kvalitete rada s korisnicima”. Ovako definirana supervizija najbliža je tzv. metodskoj superviziji koja se u Hrvatskoj od 2013. godine koncipira kao novi model supervizije u području skrbi za djecu u sustavu socijalne skrbi (Ajduković, 2020.). Cilj ovog predavanja je upoznati slušatelje s modelom metodske supervizije i dobrobitima za udomitelje. Model metodske supervizije stavlja poseban naglasak na edukativnu komponentu, strukturu rada na slučaju i fazu profesionalnog razvoja stručnjaka (Ajduković, 2020.). Struktura rada na slučaju obuhvaća ključne oblike djelovanja u području skrbi za djecu kao aktualne procjene potencijalnih opasnosti, sigurnosti, čimbenika rizika i zaštite djeteta, nejasnoće i sljedeće korake postupanja. Tako u strukturiranom radu na slučaju u metodskoj superviziji udomitelji mogu iznijeti specifičan slučaj i zajedno sa supervizorom i ostatkom grupe definirati sljedeći korak rada s djetetom. Ovaj je model supervizije zbog svoje edukativne komponente važan za udomitelje jer se oni mogu u supervizijskom procesu upoznati sa teorijom privrženosti, razvojnim potrebama djeteta, specifičnim znanjima o motivirajućem intervjuu, komunikaciji itd. te tako steći nova znanja ili ponoviti i unaprijediti ranije usvojena znanja, ali i vještine rada s djecom. Kroz podršku i osnaživanje u metodskoj superviziji, cilj je udomitelje motivirati i osnažiti da se profesionalno razvijaju kako bi pružili što kvalitetniju uslugu krajnjem korisniku, djetetu, a što je cilj ovog oblika alternativne skrbi.
udomiteljstvo, metodska supervizija, osnaživanje
nije evidentirano
engleski
The role of method oriented supervision in strengthening foster families
nije evidentirano
foster care, method oriented supervision, empowerment
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Oboji moje djetinjstvo bojama udomiteljstva
predavanje
30.09.2021-01.10.2021
Osijek, Hrvatska