POVEZANOST DJEČJEGA JEZIČNO-GOVORNOGA I MOTORIČKOG RAZVOJA (CROSBI ID 443855)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
CEROVEC, JASMINA
Vignjević, Jelena
Jenko Miholić, Srna
hrvatski
POVEZANOST DJEČJEGA JEZIČNO-GOVORNOGA I MOTORIČKOG RAZVOJA
U ovome radu cilj je prikazati jezično- govorni i motorički razvoj djece rane i predškolske dobi te ukazati na njihovu povezanost. Dječji razvoj vrlo je kompleksan jer podrazumijeva socio-emocionalni, kognitivni, tjelesni, jezično- govorni i motorički razvoj. Važno je poznavati karakteristike razvoja i pojedinih razvojnih razdoblja, kako bi se moglo u skladu s njima djetetu pružiti primjerenu i poticajnu okolinu. Kroz pet poglavlja ovoga rada prikazani su jezično-govorni razvoj, motorički razvoj i neuroznanstvene spoznaje o povezanosti između jezično-govornoga i motoričkog razvoja. U poglavlju o dječjemu jezično-govornom razvoju prikazan je jezično-govorni razvoj djece po mjesecima, pa se tako prati razvoj kroz prenatalno, predverbalno, jasličko, vrtićko i predškolsko razdoblje. U poglavlju o dječjemu motoričkom razvoju donosi se pregled toga razvoja od rane pa do predškolske dobi. Uz obilježja motoričkih gibanja navedene su i motoričke vještine. U dijelu rada koji se bavi povezanošću dvaju navedenih aspekata dječjega razvoja posebno se donosi osvrt na grubu motoriku, oralno- motoričke vještine i finu motoriku, koje su od iznimne važnosti kada se govori o povezanosti motoričkog i jezično-govornog razvoja. Nadalje, kako bi se razumjela povezanost dvaju navedenih aspekata razvoja, treba poznavati činjenice o mozgu i razvoju mozga te tako promatrati međuzavisnost jezično-govornoga i motoričkog razvoja. Neuroznanstvene spoznaje o povezanosti jezično-govornoga i motoričkog razvoja predstavljene su posebnim poglavljem. Ovaj je pregled međuovisnosti dvaju navedenih aspekata dječjega razvoja predstavljen u kontekstu odgojno- obrazovnog rada s djecom u dječjim vrtićima, dakle imajući na umu potrebe odgojitelja, kao i drugih koji se bave njegom, odgojem i edukacijom djece, da bodre ukupni razvoj djece nudeći im primjerene poticaje i bdijući nad njihovim cjelovitim rastom i razvojem.
jezično-govorni razvoj ; motorički razvoj ; cjeloviti pristup odgoju i obrazovanju djece
nije evidentirano
engleski
RELATIONSHIP BETWEEN CHILDREN'S LANGUAGE-SPEECH AND MOTOR DEVELOPMENT
nije evidentirano
language development ; motor development
nije evidentirano
Podaci o izdanju
44
30.06.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb