Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vizualna prezentacija turističke atrakcijske osnove Like u sredstvima komunikacije (CROSBI ID 707600)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Žafran, Ivana, Opačić, Vuk Tvrtko Vizualna prezentacija turističke atrakcijske osnove Like u sredstvima komunikacije // Zbornik radova Petog kongresa geografa Bosne i Hercegovine / Mirić, Ranko (ur.). Sarajevo: Geografsko društvo u Federaciji Bosne i Hercegovine, 2021. str. 146-165

Podaci o odgovornosti

Žafran, Ivana, Opačić, Vuk Tvrtko

hrvatski

Vizualna prezentacija turističke atrakcijske osnove Like u sredstvima komunikacije

Vizualnom prezentacijom turističkih atrakcija u sredstvima komunikacije kod posjetitelja se stvara predodžba o nekom prostoru prije nego ga odluče posjetiti. Turističke zajednice i drugi relevantni dionici time dobivaju mogućnost pobliže odrediti na koji način i u kakvom obliku prezentirati turističku destinaciju ili pojedini turistički lokalitet, odnosno na koje skupine atrakcija u destinaciji usmjeriti pozornost posjetitelja. Najpoznatiji i najposjećeniji turistički lokalitet u Lici je nacionalni park Plitvička jezera. Prizori Plitvičkih jezera često se koriste u svrhu prezentacije turističke ponude na regionalnoj, ali i nacionalnoj razini, dok svi ostali lokaliteti u Lici bilježe znatno slabiju posjećenost. Istraživanje stoga polazi od hipoteze kako skupine prirodnih turističkih atrakcija koje su prisutne u nacionalnom parku Plitvička jezera, poput geoloških i geomorfoloških karakteristika prostora, vode, biljnog svijeta te samih prikaza pejzaža, ujedno imaju vodeću ulogu u turističkoj promidžbi i ponudi Like u cjelini. Pojedinačne atrakcije Like grupirane su u klastere kako bi se istražila njihova zastupljenost u turističkim komunikacijskim sredstvima. U tu svrhu analizirane su fotografije u turističkim brošurama i na internetskim stranicama te prizori u službenim promotivnim filmovima lokalnih turističkih zajednica. Za svaki od sredstava komunikacije razrađen je zaseban sustav bodovanja, a rezultati istraživanja potvrdili su kako u turističkoj promidžbi Like prevladavaju skupine atrakcija koje se vežu uz prirodnu baštinu, no ipak postoje određena odstupanja na lokalnoj razini te ovisno o odabranom sredstvu vizualne komunikacije. Usporedbom broja i zastupljenosti skupina atrakcija (klastera) na internetskim stranicama turističkih zajednica jedinica lokalne samouprave s turističkim prometom, ustanovljeno je da gradovi i općine s izraženijom promocijom turističkih lokaliteta i atrakcija na internetskim stranicama ostvaruju i veći turistički promet te se mogu prepoznati kao nositelji turističkog razvoja Like.

turistička atrakcija ; vizualna prezentacija ; turizam ; nacionalni park Plitvička jezera ; Lika ; Hrvatska

Istraživanje je provedeno u okviru financijske potpore istraživanju Sveučilišta u Zagrebu za 2020. godinu „Prostorne implikacije turizma u zaštićenim područjima Hrvatske “ voditelja prof. dr. sc. Vuka Tvrtka Opačića.

engleski

Visual presentation of the tourism attraction basis of Lika region in the means of communication

nije evidentirano

tourism attraction ; visual presentation ; tourism ; Plitvice Lakes National Park ; Lika region ; Croatia

nije evidentirano

Podaci o prilogu

146-165.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova Petog kongresa geografa Bosne i Hercegovine

Mirić, Ranko

Sarajevo: Geografsko društvo u Federaciji Bosne i Hercegovine

2566-3607

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Geografija