Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Usporedba različitih scenarija za primjenu tehnologije odziva potrošnje u elektrificiranom sustavu cestovnog prometa (CROSBI ID 443796)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Starčević, Marko Usporedba različitih scenarija za primjenu tehnologije odziva potrošnje u elektrificiranom sustavu cestovnog prometa / Duić, Neven (mentor); Pfeifer, Antun (neposredni voditelj). Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2021

Podaci o odgovornosti

Starčević, Marko

Duić, Neven

Pfeifer, Antun

hrvatski

Usporedba različitih scenarija za primjenu tehnologije odziva potrošnje u elektrificiranom sustavu cestovnog prometa

Elektrifikacija cestovnog prometa značajno utječe na cjelokupni elektroenergetski sustav. Zbog zabrinjavajućih trendova klimatskih promjena i novih tehnologija za eksploataciju obnovljivih izvora električne energije, pojavljuje se sve veći interes za električnim vozilima. Unatoč mnogim prednostima potpuno električnih vozila, kao što su tiši rad, lakše upravljanje i niži troškovi održavanja, električna vozila imaju i neke nedostatke poput dometa . Razvoj elektrifikacije vozila može se pratiti u nekoliko smjerova. To su potpuno električna vozila, hibridna električna vozila i električna vozila s gorivim člancima. Potpuno električna vozila mogu se smatrati potpuno CO2 neutralnim samo uz uvjet da je električna energija dobivena iz obnovljivih izvora energije. Iako električni automobili trenutno imaju višu cijenu prilikom kupnje, trend povećanja konkurentnosti u odnosu na automobile s motorom s unutarnjim izgaranjem ukazuje na koji način će se cestovni promet razvijati. Također, predviđa se i povećanje specifične pohranjene energije u baterijama, što će za posljedicu imati povećanje dometa, te povećati fleksibilnost potrošnje električne energije iz elektroenergetske mreže. Rast broja električnih vozila utjecat će na povećanje potrošnje električne energije, što predstavlja rizik za distribucijsku mrežu električne energije. Stoga će biti nužno vrijeme punjenja električnih vozila uskladiti tako da posluži izjednačavanju vremenskih krivulja potrošnje električne energije i proizvodnje iz obnovljivih izvora. Tehnologija odziva potrošnje i tehnologije balansiranja energetskog sustava koje su razmatrane u ovom radu su tehnologija pametnog punjenja i vehicle to grid tehnologija. U okviru ovoga rada izrađen je model energetskog sustava Republike Hrvatske te su scenarijskim pristupom uspoređeni troškovi i učinci koje donosi implementacija ove tehnologije u periodu energetske tranzicije

Električna vozila ; tržište električne energije ; odziv potrošnje ; pametno punjenje ; balansiranje elektroenergetskog sustava ; vehicle to grid ; kritični višak proizvedene električne energije

nije evidentirano

engleski

Comparison of different scenarios for the implementation of demand response technologies in electrified road transport system

nije evidentirano

Electric vehicles ; electricity market ; demand response ; smart charging ; balancing the power system ; vehicle-to-grid ; CEEP

nije evidentirano

Podaci o izdanju

42

30.09.2021.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

Zagreb

Povezanost rada

Strojarstvo