Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Rječnik djece koja mucaju (CROSBI ID 707579)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Leko Krhen, Ana ; Hržica, Gordana ; Kokot, Natalija Rječnik djece koja mucaju // Dijete i jezik danas: Čitanje u suvremenom okruženju / Berbić Kolar, Emina ; Marinić, Ivana (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 9-9

Podaci o odgovornosti

Leko Krhen, Ana ; Hržica, Gordana ; Kokot, Natalija

hrvatski

Rječnik djece koja mucaju

Mucanje je složeni poremećaj na čiji razvoj utječe interakcija brojnih čimbenika, a među njima i jezičnih. Iako se istraživanja jezičnih sposobnosti djece koja mucaju provode već niz godina, rezultati nisu jednoznačni. Neka su istraživanja pokazala da su jezične sposobnosti djece koja mucaju slabije, dok druga nisu utvrdila razlike u odnosu na njihove tečne vršnjake (pregled: Ntourou, Conture i Lipsey 2011). Što se tiče rječnika, djeca koja mucaju pokazala su sličnu rječničku raznolikost mjerenu na jezičnim uzorcima, ali slabije rezultate na testovima rječnika u odnosu na djecu koja ne mucaju (Luckman, 2017). Cilj je ovog rada ispitati leksičke sposobnosti djece koja mucaju te utvrditi razlikuju li se one u odnosu na djecu koja ne mucaju, rabeći pritom standardizirane jezične testove te analizirajući uzorke pripovijedanja. U istraživanju je sudjelovalo 15 djece koja mucaju i 15 tečnih vršnjaka, u dobi od 7 ; 0 do 11 ; 11 godina. Ispitivanje je provedeno primjenom Peabody slikovnoga testa rječnika (PPVT-III-HR ; Dunn i sur., 2009). Za dobivanje uzoraka naracije upotrijebljen je Multilingual Assessment Instrument for Narratives (MAIN ; Gagarina i sur., 2012 ; hrvatska inačica: Hržica i Kuvač Kraljević, 2012). Analizirane su dvije mjere rječničke raznolikosti, rječnička raznolikost D (engl. vocabulary diversity D – VOCD) i pomični prosječni omjer različnica i pojavnica (engl. moving average type-token ratio – MATTR). Rezultati su pokazali da se djeca koja mucaju (DKM) na testu PPVT-III-HR ne razlikuju značajno u odnosu na djecu koja ne mucaju (DKNM), iako postižu prosječno viši rezultat (DKM: M=110, SD=15, 45 ; DKNM: M=104, SD=8, 11). Na mjeri VOCD DKM postigla su prosječno nešto niži rezultat (M=14, 91, SD=6, 07 ; DKNM: M=15, 56, SD=8, 18), ali ta se razlika nije pokazala statistički značajnom, kao ni MATTR (DKM: M=0, 912, SD=0, 046 ; DKNM: M=0, 914, SD=0, 47). Rezultati govore u prilog istraživanjima koja ne nalaze razlike u jezičnim sposobnostima djece koja mucaju i njihovih vršnjaka koji ne mucaju.

djeca koja mucaju ; rječnik ; test rječnika ; rječnička raznolikost

nije evidentirano

engleski

Vocabulary of children who stutter

nije evidentirano

children who stutter ; vocabulary ; vocabulary test ; lexical diversity

nije evidentirano

Podaci o prilogu

9-9.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Berbić Kolar, Emina ; Marinić, Ivana

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Podaci o skupu

10. međunarodni znanstveni skup Dijete i jezik danas: Čitanje u suvremenom okruženju

predavanje

16.09.2021-18.09.2021

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Logopedija