Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnos dosade na nastavi i simptoma ADHD-a kod učenika osnovne škole (CROSBI ID 443779)

Ocjenski rad | diplomski rad

Trnak, Dajana Odnos dosade na nastavi i simptoma ADHD-a kod učenika osnovne škole / Velki, Tena (mentor); Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2021

Podaci o odgovornosti

Trnak, Dajana

Velki, Tena

hrvatski

Odnos dosade na nastavi i simptoma ADHD-a kod učenika osnovne škole

Osnovni cilj ovoga rada bio je provjeriti razlikuju li se djeca koja samoprocjenjuju kako imaju značajne simptome deficita pažnje/hiperaktivnog poremećaja, izraženije simptome hiperaktivnosti, impulzivnosti ili nepažnje, s obzirom na razinu dosade i lutanja misli tijekom nastave u odnosu na djecu koja samoprocjenjuju kako nemaju izražene simptome ADHD-a. U istraživanju je sudjelovalo 104 učenika (dječaka 40% i djevojčica 59, 05% te jedan učenik koji nije zaokružio spol) petih, šestih, sedmih i osmih razreda iz jedne osnovne škole. Učenici su popunili Skalu hiperaktivnosti-impulzivnosti- pažnje (HIP ; Vulić-Prtorić, 2006), Skalu dosade na nastavi (SDN ; Trogrlić i Sorić, 2014) i Upitnik lutanja uma (MWQ ; Perković Kovačević i sur., 2020). Utvrđeno je kako djeca koja pokazuju značajne simptome hiperaktivnosti, kao jednog od simptoma ADHD-a, više se dosađuju i više im lutaju misli, isti rezultat dobiven je i za impulzivnost dok za simptome nepažnje nije dobivena statistički značajna razlika te se učenici bez obzira na simptome nepažnje podjednako dosađuju i podjednako im lutaju misli. Također nisu utvrđene spolne razlike po pitanju dosađivanja i lutanja misli tijekom nastave. Dakle, i dječaci i djevojčice podjednako se dosađuju i podjednako im lutaju misli. Možemo zaključiti kako simptomi ADHD-a ipak ostvaruju vezu s ova dva konstrukta, ali i da simptom nepažnje ne predstavlja učenicima toliki problem kao hiperaktivnost i impulzivnost, po pitanju dosađivanja na nastavi.

dosada na nastavi ; lutanje misli ; simptomi ADHD-a ; osnovnoškolska djeca

nije evidentirano

engleski

Relationship between class boredom and ADHD symptoms in elementary school students

nije evidentirano

boredom in class ; wandering thoughts ; ADHD symptoms ; primary school children

nije evidentirano

Podaci o izdanju

37

13.09.2021.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Psihologija