Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Otočki rock kao pootočena glazba: etnomuzikološka promišljanja neksusa glazbe i prostora (CROSBI ID 707535)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Piškor, Mojca Otočki rock kao pootočena glazba: etnomuzikološka promišljanja neksusa glazbe i prostora // Regionalni susreti studenata etnomuzikologije i etnokoreologije / Nije, Navedeno (ur.). Beograd: University of Arts in Belgrade, Faculty of Music, 2019. str. 3-3

Podaci o odgovornosti

Piškor, Mojca

hrvatski

Otočki rock kao pootočena glazba: etnomuzikološka promišljanja neksusa glazbe i prostora

Jedan od važnih pomaka koji se u humanističkim i društvenim znanostima zbivao devedesetih godina dvadesetog stoljeća takozvani je prostorni obrat. Novo promišljanje prostora do kojeg je taj obrat doveo odustaje od odnosa prema mjestu kao samorazumljivoj, neupitnoj i neproblematičnoj kategoriji i otvara brojne mogućnosti njegova novog čitanja. Ta su nova su čitanja prostora afirmirala koncepte dijasporičnosti i hibridnosti, transnacionalizama i translokalizama, multilokalnosti i multivokalnosti te ponudila interpretaciju prostora kao sustvaratelja društvene prakse i društveno-kulturnih značenja. Odjeci prostornog obrata vidljivi su i u brojnim etnomuzikološkim studijama koje problematiziraju kompleksan odnos prostora i glazbe, a u kojima prostor više nije tretiran kao inertna ambalaža ili neproblematična scenografija, već kao politizirana, kulturno relativna, historijski specifična, lokalna i višedimenzionalna konstrukcija. Slijedeći etnomuzikološka i nisološka promišljanja neksusa glazbe i prostora ovim ću izlaganjem na primjeru otočkog rocka, jednog od novijih fenomena hrvatske popularne glazbe, ponuditi vlastita čitanja mogućnosti upisivanja glazbe u prostor i prostora u glazbu, odnosno mogućnosti (de)konstruiranja prostora glazbom i glazbe prostorom. Oblikovan početkom 2000-ih godina, taj je relativno malen "odjeljak" suvremene lokalne popularnoglazbene produkcije od samih početaka konstruiran prije svega diskursima koji su snažno oslanjali upravo na zamišljanja prostora (sasvim specifičnog) otoka. Detektirajući procijepe između njegova marketinškog diskurzivnog pakiranja i konstrukata otoka i otočnosti u njegovim pjesmama, nastojat ću ukazati na kompleksnost prostorne dimenzije ovog fenomena i u njemu začahurene poetike i politike, te istodobno ponuditi osvrt na mjesto i pristupe otočkim glazbama u povijesti hrvatske etnomuzikologije.

popularna glazba ; otočnost ; prostor ; nisologija

nije evidentirano

engleski

Otočki rock as Islanded Music: Ethnomusicological Rethinking of the Music and Space Nexus

nije evidentirano

popular music ; islandness ; space ; nisology

nije evidentirano

Podaci o prilogu

3-3.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Regionalni susreti studenata etnomuzikologije i etnokoreologije

Nije, Navedeno

Beograd: University of Arts in Belgrade, Faculty of Music

Podaci o skupu

Regionalni susreti studenata etnomuzikologije i etnokoreologije

pozvano predavanje

09.03.2019-10.03.2019

Beograd, Srbija

Povezanost rada

Etnologija i antropologija, Znanost o umjetnosti