Otočki rock kao pootočena glazba: etnomuzikološka promišljanja neksusa glazbe i prostora (CROSBI ID 707535)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Piškor, Mojca
hrvatski
Otočki rock kao pootočena glazba: etnomuzikološka promišljanja neksusa glazbe i prostora
Jedan od važnih pomaka koji se u humanističkim i društvenim znanostima zbivao devedesetih godina dvadesetog stoljeća takozvani je prostorni obrat. Novo promišljanje prostora do kojeg je taj obrat doveo odustaje od odnosa prema mjestu kao samorazumljivoj, neupitnoj i neproblematičnoj kategoriji i otvara brojne mogućnosti njegova novog čitanja. Ta su nova su čitanja prostora afirmirala koncepte dijasporičnosti i hibridnosti, transnacionalizama i translokalizama, multilokalnosti i multivokalnosti te ponudila interpretaciju prostora kao sustvaratelja društvene prakse i društveno-kulturnih značenja. Odjeci prostornog obrata vidljivi su i u brojnim etnomuzikološkim studijama koje problematiziraju kompleksan odnos prostora i glazbe, a u kojima prostor više nije tretiran kao inertna ambalaža ili neproblematična scenografija, već kao politizirana, kulturno relativna, historijski specifična, lokalna i višedimenzionalna konstrukcija. Slijedeći etnomuzikološka i nisološka promišljanja neksusa glazbe i prostora ovim ću izlaganjem na primjeru otočkog rocka, jednog od novijih fenomena hrvatske popularne glazbe, ponuditi vlastita čitanja mogućnosti upisivanja glazbe u prostor i prostora u glazbu, odnosno mogućnosti (de)konstruiranja prostora glazbom i glazbe prostorom. Oblikovan početkom 2000-ih godina, taj je relativno malen "odjeljak" suvremene lokalne popularnoglazbene produkcije od samih početaka konstruiran prije svega diskursima koji su snažno oslanjali upravo na zamišljanja prostora (sasvim specifičnog) otoka. Detektirajući procijepe između njegova marketinškog diskurzivnog pakiranja i konstrukata otoka i otočnosti u njegovim pjesmama, nastojat ću ukazati na kompleksnost prostorne dimenzije ovog fenomena i u njemu začahurene poetike i politike, te istodobno ponuditi osvrt na mjesto i pristupe otočkim glazbama u povijesti hrvatske etnomuzikologije.
popularna glazba ; otočnost ; prostor ; nisologija
nije evidentirano
engleski
Otočki rock as Islanded Music: Ethnomusicological Rethinking of the Music and Space Nexus
nije evidentirano
popular music ; islandness ; space ; nisology
nije evidentirano
Podaci o prilogu
3-3.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Regionalni susreti studenata etnomuzikologije i etnokoreologije
Nije, Navedeno
Beograd: University of Arts in Belgrade, Faculty of Music
Podaci o skupu
Regionalni susreti studenata etnomuzikologije i etnokoreologije
pozvano predavanje
09.03.2019-10.03.2019
Beograd, Srbija