Influenceri kao odgojni čimbenici – mišljenje roditelja i djece (CROSBI ID 443749)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Krmpotic, Ana
Zloković, Jasminka
hrvatski
Influenceri kao odgojni čimbenici – mišljenje roditelja i djece
Pojavom društvenih mreža kao oblika suvremenog medija dolazi do pojave influencera, kao osoba od utjecaja, a koji se najviše uviđa u populaciji djece i mladih. On se ostvaruje parasocijalnom povezanošću i identifikacijom želja pojedinca sa medijskom ličnošću i influence marketingom. Medijske ličnosti su danas preuzele jednu od socijalizacijskih uloga u odgoju djece i mladih te roditelji imaju važnu ulogu u odgoju pa tako i s obzirom na medije i smanjenju njihovog djelovanja na djecu i mlade Budući je tema medijskih ličnosti i njihovog utjecaja na populaciju djece i mladih postala područje istraživanja posljednjeg desetljeća potrebno je ovoj temi pristupiti i sa pedagoškog stajališta. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi mišljenje učenika i njihovih roditelja o influencerskom utjecaju i jesu li svjesni postojanja i njegova utjecaja na djecu i mlade. Provedeno je istraživanje na uzorku od 26 roditelja s prosjekom životne dobi 44, 88 godine te na uzorku od 51 učenika s prosjekom životne dobi 14, 06 godina. Istraživanje je provedeno u 5 riječkih osnovnih škola. Nadalje, analiziran je medijski sadržaj u čiji je uzorak ušlo 93 objave od 6 influencera. Rezultati su pokazali kako postoji influencerski utjecaja među učeničkom populacijom koja se ostvaruje kroz fenomene parasocijalne povezanosti, identifikacije želja i influence marketinga. Nađeno je kako su roditelji nedovoljno upoznati sa osobama od utjecaja te u velikoj mjeri ne mogu procijeniti postojanje njihovog učinka na djecu. Što se tiče kvalitativnog dijela ovog rada, rezultati pokazuju kako medijski sadržaj kojeg učenici prate na YouTubeu i Instagramu obiluje vulgarnim izrazima, agresivnim ponašanjem i sponzoriranim sadržajem. Ovo istraživanje ukazuje na potrebu intenzivnije komunikacije roditelja i djece o influencerima i medijskom sadržaju kako bi se njihovo djelovanje na djecu smanjilo. Istraživanjem se otvara i niz istraživačkih pitanja na koja bi pedagogijska znanost trebala odgovoriti u daljnjim istraživanjima.
influenceri, odgoj, roditelji, odnos roditelja i djece, mediji
nije evidentirano
engleski
Influencers as educational factors – parental and children's opinion
nije evidentirano
influencers, upbringing, parents, parent-child relationship, media
nije evidentirano
Podaci o izdanju
85
27.09.2021.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Rijeci
Rijeka