Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Influenceri kao odgojni čimbenici – mišljenje roditelja i djece (CROSBI ID 443749)

Ocjenski rad | diplomski rad

Krmpotic, Ana Influenceri kao odgojni čimbenici – mišljenje roditelja i djece / Zloković, Jasminka (mentor); Rijeka, Filozofski fakultet u Rijeci, . 2021

Podaci o odgovornosti

Krmpotic, Ana

Zloković, Jasminka

hrvatski

Influenceri kao odgojni čimbenici – mišljenje roditelja i djece

Pojavom društvenih mreža kao oblika suvremenog medija dolazi do pojave influencera, kao osoba od utjecaja, a koji se najviše uviđa u populaciji djece i mladih. On se ostvaruje parasocijalnom povezanošću i identifikacijom želja pojedinca sa medijskom ličnošću i influence marketingom. Medijske ličnosti su danas preuzele jednu od socijalizacijskih uloga u odgoju djece i mladih te roditelji imaju važnu ulogu u odgoju pa tako i s obzirom na medije i smanjenju njihovog djelovanja na djecu i mlade Budući je tema medijskih ličnosti i njihovog utjecaja na populaciju djece i mladih postala područje istraživanja posljednjeg desetljeća potrebno je ovoj temi pristupiti i sa pedagoškog stajališta. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi mišljenje učenika i njihovih roditelja o influencerskom utjecaju i jesu li svjesni postojanja i njegova utjecaja na djecu i mlade. Provedeno je istraživanje na uzorku od 26 roditelja s prosjekom životne dobi 44, 88 godine te na uzorku od 51 učenika s prosjekom životne dobi 14, 06 godina. Istraživanje je provedeno u 5 riječkih osnovnih škola. Nadalje, analiziran je medijski sadržaj u čiji je uzorak ušlo 93 objave od 6 influencera. Rezultati su pokazali kako postoji influencerski utjecaja među učeničkom populacijom koja se ostvaruje kroz fenomene parasocijalne povezanosti, identifikacije želja i influence marketinga. Nađeno je kako su roditelji nedovoljno upoznati sa osobama od utjecaja te u velikoj mjeri ne mogu procijeniti postojanje njihovog učinka na djecu. Što se tiče kvalitativnog dijela ovog rada, rezultati pokazuju kako medijski sadržaj kojeg učenici prate na YouTubeu i Instagramu obiluje vulgarnim izrazima, agresivnim ponašanjem i sponzoriranim sadržajem. Ovo istraživanje ukazuje na potrebu intenzivnije komunikacije roditelja i djece o influencerima i medijskom sadržaju kako bi se njihovo djelovanje na djecu smanjilo. Istraživanjem se otvara i niz istraživačkih pitanja na koja bi pedagogijska znanost trebala odgovoriti u daljnjim istraživanjima.

influenceri, odgoj, roditelji, odnos roditelja i djece, mediji

nije evidentirano

engleski

Influencers as educational factors – parental and children's opinion

nije evidentirano

influencers, upbringing, parents, parent-child relationship, media

nije evidentirano

Podaci o izdanju

85

27.09.2021.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice