Rješavanje sukoba u predškolskoj ustanovi medijacijom (CROSBI ID 443673)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Klaić, Lucija
Varga, Rahaela
hrvatski
Rješavanje sukoba u predškolskoj ustanovi medijacijom
Sukob u predškolskim ustanovama je česta i neizbježna pojava koja može poticati razvoj socijalnih vještina djeteta, ako joj se pristupi na adekvatan način. Ni jedno dijete nije premalo da nauči surađivati s drugima i rješavati sukobe. Sukob se definira kao interakcija dviju ili više osoba koju kategorizira nesklad između ciljeva, želja, ponašanja i potreba. Bitna socijalna vještina je konstruktivno rješavanje sukoba koje uključuje posjedovanje sposobnosti aktivnog slušanja, prepoznavanja vlastitih i tuđih osjećaja, izražavanje potreba i želja te traženje raznih mogućih rješenja te odabir optimalnog rješenja za obje strane. Medijacija je jedan od najvažnijih načina nenasilnog rješavanja sukoba jer ona vodi prema stvarnom prihvaćanju potreba i interesa te učinkovitijem i dugoročnijem rješenju sukoba. Cilj ovog istraživanja je, kroz analizu i sintezu znanstvenih spoznaja o sukobu i medijaciji, utvrditi i opisati te evaluirati mogućnosti primjene medijacije u odgojnome radu i komunikaciji s djecom predškolske dobi. Rezultati istraživanja ukazuju da je medijacija u predškolskim ustanovama moguća i uglavnom zahtjeva posredovanje odgojitelja u sukobima među djecom. Isto tako medijacija omogućuje djeci uvid u konstruktivno rješavanje sukoba, pruža osjećaj da su saslušana i shvaćena, omogućuje zauzimanje tuđe perspektive te pruža priliku djeci da samostalno donose rješenja sukoba i uče kako surađivati.
dijete, medijacija, odgojitelj, rješavanje sukoba, sukob
nije evidentirano
engleski
Resolving Kindergarten Conflicts Through Mediation
nije evidentirano
child, mediation, preschool teacher, conflict resolution, conflict
nije evidentirano
Podaci o izdanju
32
09.09.2021.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Osijek