Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga aktivnog slušanja u procesu pedagoškog savjetovanja roditelja u vrtiću (CROSBI ID 443668)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Pazaver, Lucija Uloga aktivnog slušanja u procesu pedagoškog savjetovanja roditelja u vrtiću / Varga, Rahaela (mentor); Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2021

Podaci o odgovornosti

Pazaver, Lucija

Varga, Rahaela

hrvatski

Uloga aktivnog slušanja u procesu pedagoškog savjetovanja roditelja u vrtiću

Komunikacija s roditeljima važan je dio rada odgojitelja u dječjem vrtiću. Potrebno je da odgojitelji ostvare kvalitetnu komunikaciju s roditeljima jer ona omogućava postizanje bliskih odnosa i suradnje s njima. Stoga, odgojitelji trebaju od početka inicijalnog odgoja i obrazovanja djeteta, s njegovim roditeljima započeti interakciju punu povjerenja, obzirnosti i odgovornosti. Uspostavljanjem pozitivne i recipročne komunikacije, otvoren je put i ka savjetodavnom radu s roditeljima. Cilj je ovog rada bio utvrditi povezanost aktivnog slušanja i pedagoškog savjetovanja roditelja. Vještinama aktivnog slušanja (reflektiranje, parafraziranje, neosuđivanje, pozornost, traženje pojašnjenja i doprinos rješenju) bolje shvaćamo i iz prve ruke se upoznajemo sa životnim okolnostima roditelja. Razvijena vještina aktivnog slušanja kod odgojitelja omogućuje roditelju da se osjeća ugodno, da ima povjerenje u slušača i da lakše izrazi ono što je zaista željela reći. Aktivnim slušanjem povećavamo vjerojatnost ispravnog razumijevanja sugovornika, izbjegavamo prepreke u komunikaciji i poštujemo tuđa mišljenja, stavove i osjećaje. Zbog navedenog, aktivno slušanje predstavlja prvi dio pedagoškog savjetovanja. Kada se roditelj povjeri odgojitelju o svom problemu, odgojitelj prvo koristi vještine aktivnog slušanja kako bi sasvim shvatio njegovu situaciju i srž problema. Tek nakon toga je u savjetovanju, odgojitelj može ponuditi roditelju određene savjete i načine kojima bi on mogao smanjiti ili riješiti taj svoj problem. Pritom odgojitelj ne nameće svoj odabir već pomaže roditelju da promisli i odabere najpogodnije alternative.

aktivno slušanje, komunikacija, odgojitelj, pedagoško savjetovanje, roditelji

nije evidentirano

engleski

Role of Active Listening in the Process of Counseling Parents in Kindergarten

nije evidentirano

active listening, communication, kindergarten teacher, pedagogical counseling, parents

nije evidentirano

Podaci o izdanju

31

27.09.2021.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija