Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Zašto je lisica iza grma? Struktura priče djece i odraslih govornika (CROSBI ID 707253)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Hrzica, Gordana ; Trtanj, Ivana ; Košutar, Sara Zašto je lisica iza grma? Struktura priče djece i odraslih govornika // Dijete i jezik danas: Čitanje u suvremenom okruženju / Berbić Kolar, Emina ; Marinić, Ivana (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 27-27

Podaci o odgovornosti

Hrzica, Gordana ; Trtanj, Ivana ; Košutar, Sara

hrvatski

Zašto je lisica iza grma? Struktura priče djece i odraslih govornika

Pripovijedanje podrazumijeva sposobnost proizvodnje i razumijevanja uzročno i vremenski povezanih događaja priče organiziranih oko središnje teme (Aksu-Koç i Aktan-Erciyes 2018). U proučavanju razvoja pripovjednih sposobnosti promatraju se globalna razina (makrorazina) i lokalna razina (mikrorazina) priče. U pripovijedanju fiktivnih priča na makrorazini redovito se promatra gramatika priče (engl. story grammar) ili struktura priče (engl. story structure). Procjenjuje se dječja sposobnost povezivanja dijelova priče u koherentnu cjelinu uporabom prikladnih kohezivnih sredstava. Cilj je ovoga rada ispitati postoje li razlike u strukturi priče djece različite dobi i odraslih govornika koji govore hrvatski jezik. Za istraživanje su iz Hrvatskoga pripovjednog korpusa: MAIN (Hržica i Roch 2020) izdvojeni jezični uzorci 48 mlađe djece (Mdob=6 ; 2 ; SDdob=0, 39, min= 5 ; 1, max=6 ; 9), 50 starije djece (Mdob=8 ; 3, SDdob=0, 45, min= 7 ; 1, max=9) i 50 odraslih (Mdob=31 ; 2, SDdob=13, 47). Pripovijedanje je procijenjeno hrvatskom inačicom Višejezičnoga instrumenta za ispitivanje pripovijedanja (MAIN ; Hržica i Kuvač Kraljević 2012). Struktura priče za svakoga je sudionika procijenjena MAIN-ovim protokolom. Ona obuhvaća situaciju (mjesto i vrijeme događanja) i tri epizode koje se sastoje od uvodnoga događaja, cilja, pokušaja, ishoda i reakcije. Za svaku proizvedenu sastavnicu strukture priče sudioniku je dodijeljen bod. S obzirom na to da je zadovoljen kriterij normalnosti distribucije, rezultati su uspoređeni analizom varijance s jednim promjenjivim faktorom. Na temelju rezultata jednosmjerne analize varijance za nezavisne uzorke zaključuje se da se skupine sudionika međusobno statistički značajno razlikuju u strukturi priče (F(2, 145)=72, 236, p<0, 001). Scheffe posttest za pronalaženje skupina koje se međusobno razlikuju pokazuje da se najmlađa skupina (M=4, 5, SD=2, 584) značajno razlikuje od starije djece (M=8, SD=2, 104, p<0, 001) i odraslih (M=10, SD=2, 289, p<0, 001) te da se starija djeca razlikuju od odraslih govornika (p<0, 001).

pripovjedne sposobnosti ; makrostruktura ; struktura priče ; djeca ; odrasli

nije evidentirano

engleski

Why is the fox behind the tree? Story structure of children and adult speakers

nije evidentirano

narrative abilities ; macrostructure ; story structure ; child language ; adult language

nije evidentirano

Podaci o prilogu

27-27.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dijete i jezik danas: Čitanje u suvremenom okruženju

Berbić Kolar, Emina ; Marinić, Ivana

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Podaci o skupu

10. međunarodni znanstveni skup Dijete i jezik danas: Čitanje u suvremenom okruženju

predavanje

16.09.2021-18.09.2021

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija, Logopedija