How and why to use Google search analysis in interdisciplinary research? Case studies: COVID 19 research and tourism demand in the Republic of Croatia (CROSBI ID 707241)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Jurić, Tado
engleski
How and why to use Google search analysis in interdisciplinary research? Case studies: COVID 19 research and tourism demand in the Republic of Croatia
Analiza podataka dobivenih putem Google tražilice dobiva na važnosti u brojnim društvenim istraživanjima u svrhu preferencije korisnika te otkrivanja trenutačnih trendova, dok će se u ovom radu pokazati da ovaj pristup može biti od velike koristi i u javnom zdravstvu i prognoziranju turističke sezone u Hrvatskoj. Potreba ovakvih nestandardnih pristupa modeliranja nužna je s jedne strane zbog kašnjenja službenih podataka te s druge zbog činjenice da postoji velika neizvjesnost u pogledu budućih kretanja. U ovom izlaganju prezentirane studije su prve ovakvog tipa u Jugoistočnoj Europi, te prve koje prezentiraju novi pristup kojim se podaci dobiveni putem GT- a mogu standardizirati u svrhu komparacije sa službenim bazama podataka. Unatoč brojnim prednostima ovakvog pristupa razmatramo i specifičnosti i ograničenja sustava ovakvih podataka i upozoravamo u kojim slučajevima može doći do ugroze valjanosti interpretacija i zaključaka. U prvoj studiji slučaja donosimo rezultate testiranja metode na primjeru Republike Hrvatske koja omogućuje otkrivanje i predviđanje pojave novih slučajeva COVID-a 19 u ranoj fazi koristeći se analitičkim alatom Google Trends (GT). Osnovna korist predloženog pristupa ogleda se u pravovremenom detektiranju novih lokacija i žarišta širenja pandemije. Takvim detektiranjem može se pravovremeno preusmjeriti resurse javnog zdravstva te djelovati preventivno u daljnjem širenju zaraze, primjerice uvođenjem dodatnih mjera na određenom području. U drugoj studiji slučaja analizirana je prediktivna mogućnost podataka pretraživanja na tražilici Google u svrhu predviđanja turističke potražnje u RH. Rezultati studije pokazuju da je korištenje analitičke apikacije Google Trends za predviđanje turističke potražnje korisna metoda kako na razini države, tako i na razini pojedinačnih regija i gradova u Hrvatskoj, napose Grada Zagreba. Naši rezultati su pokazali, a službeni pet mjeseci poslije potvrdili, oporavak hrvatskog turizma na razini 15 % bolje posjećenosti nego prethodne sezone (2020.)
COVID-19 ; Google ; Google Trends ; Croatia ; forecasting the spread of the pandemic, tourist season, forecasting, birth rate
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
60-85.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Četvrta međunarodna naučna konferencija o digitalnoj ekonomiji "DIEC 2021"
Tuzla: Visoka škola za savremeno poslovanje, informacione tehnologije i tržišne komunikacije „Internacionalna poslovno – informaciona akademija“ Tuzla
Podaci o skupu
Nepoznat skup
pozvano predavanje
29.02.1904-29.02.2096