Utjecaj primjene različitih metodičkih organizacijskih oblika rada na funkcionalne sposobnosti djece rane i predškolske dobi (CROSBI ID 707228)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Ivanović, Danica ; Hraski, Marijana ; Peruško, Manuel
hrvatski
Utjecaj primjene različitih metodičkih organizacijskih oblika rada na funkcionalne sposobnosti djece rane i predškolske dobi
Cilj ovog rada bio je utvrditi postoji li razlika u primjeni frontalnog i paralelno odjeljenskog metodičkog organizacijskog oblika rada na funkcionalne sposobnosti djece rane i predškolske dobi. Istraživanje je provedeno na uzorku od 20-tero djece. Riječ je o šest godišnjacima, polaznicima predškolske dobne skupine dječjeg vrtića „Ivanić- Grad“. Palpacijom vratne arterije mjerene su srčane frekvencije djece nakon glavnog „A“ dijela sata unutar dva sata tjelesne i zdravstvene kulture. Na prvom satu tjelesne i zdravstvene kulture kao metodički organizacijski oblik rada., u glavnom „A“ dijelu sata, korišten je frontalni rad, dok je na drugom satu korišten paralelno odjeljenski oblik rada. Oba provedena sata sadržajno su ista. Dakle, teme s kojima su se djeca susrela u glavnom „A“ dijelu sata na prvom i na drugom provedenom satu su iste. Jedina razlika između dva sata učinjena je u izboru i provedbi metodičkih organizacijskih oblika rada. Mjerenjem broja otkucaja srca, odnosno srčanih frekvencija u minuti ispitane su funkcionalne sposobnosti djece. Na zadanom uzorku izračunati su sljedeći deskriptivni parametri: aritmetička sredina, minimalan i maksimalan broj otkucaja srca u minuti, raspon i standardna devijacija. T- test analizom testirano je postojanje razlika između aritmetičkih sredina srčanih frekvencija izmjerenih nakon korištenja frontalnog i paralelno odjeljenskog oblika rada. Analizom rezultata pokazano je kako postoji razlika u utjecaju primjene frontalnog i paralelno odjeljenskog metodičkog organizacijskog oblika rada na funkcionalne sposobnosti djece rane i predškolske dobi. Naime, nakon korištenog paralelno odjeljenskog oblika rada izmjerene srčane frekvencije djece bile su veće nego one izmjerene nakon korištenja frontalnog oblika rada. Zahvaljujući analizi rezultata dobivenih istraživanjem može se tvrditi kako primjena različitih metodičkih oblika rada zaista utječe na funkcionalne sposobnosti djece rane i predškolske dobi.
djeca rane i predškolske dobi, funkcionalne sposobnosti, metodički organizacijski oblici rada, sat tjelesne i zdravstvene kulture, tjelesno vježbanje
nije evidentirano
engleski
The influence of the application of different methodological organizational forms of work on the functional abilities of children of early and preschool age
nije evidentirano
children of early and preschool age, functional abilities, methodical organizational forms of work, physical education, physical exercise
nije evidentirano
Podaci o prilogu
246-249.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Kondicijska priprema sportaša 2020
Milanović, Luka ; Wertheimer, Vlatka ; Jukić, Igor
Zagreb: Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Udruga kondicijskih trenera Hrvatske
1849-7454
Podaci o skupu
18. godišnja međunarodna konferencija "Kondicijska priprema sportaša 2020."
poster
21.02.2020-21.02.2020
Zagreb, Hrvatska