Twitter kao izvor (lažnih) vijesti u Hrvatskoj: medijski pristupi i strategije (CROSBI ID 707187)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Holy, Mirela
hrvatski
Twitter kao izvor (lažnih) vijesti u Hrvatskoj: medijski pristupi i strategije
Twitter je društveni medij koji se najviše koristi kao izvor informacija za tradicionalne masovne medije, ali je ujedno i medij za koji je istraživanjem koje je proveo Massachusetts Institute of Technology (MIT) utvrđeno da je često i instrument za širenje lažnih vijesti (Vosoughi, Roy i Aral, 2018). Rezultati MIT- ovog istraživanja tvitova u razdoblju između 2006. i 2017. godine pokazali su da se laži na Twitteru šire brže, dublje, šire i dalje od točnih informacija, i to u svim istraživanim kategorijama. Ono što je porazni podatak jest vjerojatnost da će se lažne vijesti proslijediti 70% veća no za točne informacije. Istraživanje je pokazalo i kako je percepcija korisnika o tome da informacija sadrži nešto novo izuzetno važan čimbenik za daljnje širenje informacija te da se lažne vijesti doživljavaju više kao nove, no što je to slučaj s točnim informacijama. Iako Twitter u Hrvatskoj nema veliki broj korisnika u usporedbi s drugim društvenim medijima (prema izvješću We are Social za 2020. godinu Twitter je u Hrvatskoj imao 280 tisuća korisnika, Facebook 1, 7 milijun, a Instagram 1, 1 milijun korisnika), Twitter kao sredstvo komunikacije koriste mnogi hrvatski novinari. S obzirom na činjenicu da je Twitter društveni medij koji se najviše koristi kao izvor informacija za tradicionalne masovne medije, ovaj rad istražuje: • koliko hrvatski novinari koriste Twitter kao izvor informacija, • provjeravaju li informacije koje privuku njihovu pozornost za daljnju medijsku obradu, • na koji način provjeravaju vjerodostojnost tih informacija, • ukoliko utvrde nevjerodostojnost tih informacija upozoravaju li korisnike Twittera, ali i publike medija za koje rade o tome da je plasirana netočna informacija, • koje su najučinkovitije taktike i strategija borbe protiv lažnih vijesti, te • trebaju li te strategije biti inicirane od strane medija ili od strane regulatora. Za istraživanje će se koristiti kvalitativna metoda dubinskog intervjua s šest novinara oba spola koji su korisnici Twittera.
Twitter ; lažne vijesti ; društveni mediji ; propaganda
nije evidentirano
engleski
Twitter as a Source of (fake) News in Croatia: Media approaches and Strategies
nije evidentirano
Twitter ; fake news ; social media ; propaganda
nije evidentirano
Podaci o prilogu
36-37.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka - Međunarodni interdisciplinarni znanstveni simpozij Filozofijska misao u vremenu fake newsa, govora mržnje, infodemije, manipuliranja i neslobode medija (2021.)
Brdovčak Mac, Srećko
Zagreb: Sveučilište Sjever i Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja (CFM)
978-953-8248-05-4
Podaci o skupu
Međunarodni interdisciplinarni znanstveni simpozij "Filozofijska misao u vremenu fake newsa, govora mržnje, infodemije, manipuliranja i neslobode medija"
predavanje
21.09.2021-24.09.2021
Zagreb, Hrvatska