Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kućno okružje za razvoj pismenosti i pripovijedanje hrvatsko-talijanske dvojezične djece (CROSBI ID 707092)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Dobravac, Gordana ; Zuliani Blaškovic, Đeni Kućno okružje za razvoj pismenosti i pripovijedanje hrvatsko-talijanske dvojezične djece // DIJETE I JEZIK DANAS Čitanje u suvremenom okruženju / Berbić Kolar, Emina ; Marinić, Ivana (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 20-20

Podaci o odgovornosti

Dobravac, Gordana ; Zuliani Blaškovic, Đeni

hrvatski

Kućno okružje za razvoj pismenosti i pripovijedanje hrvatsko-talijanske dvojezične djece

Djeca započinju svoj obrazovni put s različitim razinama pripremljenosti za zahtjeve formalnoga obrazovnoga okružja. Upravo će te razlike kasnije obilježiti njihov kognitivni razvoj, razvoj jezika, pismenosti i školski uspjeh (Rodriguez et al., 2009). Ta se pripremljenost stvara u kućnome okružju, poglavito aktivnostima koje se smatraju ključnima za razvoj pismenosti, poput učestalosti čitanja ili pričanja priča djeci, učestalost razgovora o sadržaju priče, kao i djetetova izloženost različitom broju knjiga u kućanstvu. Svi su ti čimbenici združeni u pojmu kućno okružje za razvoj pismenosti (KORP) (engl. Home literacy environment) koji se zbog njegove bitne uloge u djetetovu jezičnom i kognitivnom razvoju sve više istražuje (Bitetti & Hammer, 2016). Važnost njegova istraživanja pokazuje i rast broja članaka koji se bave vezom KORP-a i djece s različitim poteškoćama (2010. godine 6 članaka – 2020. godine 53 članka, izvor: National Library of Medicine). S obzirom na globalnu težnju rastućega broja dvojezičnih obitelji, zanimljivo je istražiti specifičnosti KORP-a u dvojezičnome okružju te odnos KORP-a i jezičnoga razvoja dvojezične djece (Gonzalez-Barrero et al. 2021). Cilj je ovoga rada dvostruk. Prvi je cilj opisati obilježja KORP-a talijansko-hrvatskih dvojezičnih obitelji, a drugi istražiti odnos KORP-a i vještine pripovijedanja dvojezične djece. U istraživanju je sudjelovalo 20 dvojezične predškolske djece (N=10 iz Tara, Istarska županija, N=10 iz Rijeke), s potvrđenim dominantnim znanjem hrvatskoga jezika. Vještina pripovijedanja ispitanika procijenjena je za oba jezika na razini makrostrukture (kvantificiranim mjerama struktura priče, strukturalna složenost i unutarnja stanja) i mikrostrukture (ukupan broj pojavnica i ukupan broj funkcionalnih riječi). Podatci su prikupljeni pripovjednim elicitirajućem materijalom MAIN (Gagarina et al., 2012) prilagođenim za hrvatski (Hržica i Kuvač Kraljević, 2019) i talijanski jezik (Levorato i Roch, 2019), dok su podatci o KORP-u prikupljeni upitnikom. Statističkom analizom dobivena je značajna razlika na makrostrukturi pripovijedanja dominantnoga jezika (mjera strukturalna složenost) s obzirom na dob kada su djeca počela provoditi pojedinu aktivnost.

razvoj pismenosti, dvojezičnost, pripovijedanje, predškolska djeca

nije evidentirano

engleski

Home literacy environment and narrative skills in bilingual speakers of Croatian and Italian

nije evidentirano

home literacy development, bilingualism, narrative skills, preschoolers

nije evidentirano

Podaci o prilogu

20-20.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

DIJETE I JEZIK DANAS Čitanje u suvremenom okruženju

Berbić Kolar, Emina ; Marinić, Ivana

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Podaci o skupu

10. međunarodni znanstveni skup Dijete i jezik danas: Čitanje u suvremenom okruženju

predavanje

16.09.2021-18.09.2021

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija, Obrazovne znanosti

Poveznice