Motiviranost potrošača na kupovinu putem elektroničke maloprodaje (CROSBI ID 298604)
Prilog u časopisu | stručni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Kraljević Radojka ; Gujić Martina ; Knežević Marina
hrvatski
Motiviranost potrošača na kupovinu putem elektroničke maloprodaje
Suvremeni tržišni bredovi pred ponuđače stavljaju izazove na koje oni trebaju brzo i učinkovito odgovoriti. Istraživanje potrošača pomaže utvrditi karakteristike suvremenog potrošača i procesa donošenja odluke o kupovini. Od posebnog je značaja utvrditi motive koji potrošače pokreću na kupovnu aktivnost. Jedna od tih aktivnosti je i kupovina putem elektroničke maloprodaje. Današnja istraživanja su pokazala da je cijena jedan od najznačajnijih motiva koji utječu na potrošača pri izboru ovog kanala za kupovinu. Cilj ovog rada je prikazati neke od aspekta ponašanja potrošača važnih za kupovinu putem elektroničke maloprodaje te provjeriti putem primarnog istraživanja hoće li se potrošči i dalje češće odlučivati za kupovinu proizvoda putem elektroničke maloprodaje ukoliko se radi o proizvodima koji im inače nisu dostupni te hoće li se mlađi sudionici česće odlučivati za ovaj oblik kupovine. Dobiveni rezultati pokazali su da se ispitanici (potrošači) najčešče odlučuju za kupovinu proizvoda putem elektroničke maloprodaje ukoliko su povoljniji nego u fizičkim trgovinama te da se u većini slučajeva ne radi o mlađim ispitanicima koji kupuju ovim kanalom. Od 115 sudionika istraživanja, 12% nisu kupovali ovim kanalom i navode da se na isto neće odlučiti ni u budućnosti, dok je njih 70% neodlučno u tom segmentu te oni predstavljaju potencijalni izazov za ponuđače.
ponašanje potrošača, odluka o kupovini, motivacija, elektronička prodaja
nije evidentirano
engleski
Consumers maotivation-buying through electronic retail
nije evidentirano
consumer behavior, purchasing decisions, motivation, electronic retailing
nije evidentirano