Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

POVEZANOST PERCIPIRANE SOCIJALNO-KOMUNIKACIJSKE KOMPONENTE ŠKOLSKE KULTURE I OBRAZACA PONAŠANJA UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE U INTERPERSONALNIM SUKOBIMA (CROSBI ID 443168)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Družinec, Vlatka POVEZANOST PERCIPIRANE SOCIJALNO-KOMUNIKACIJSKE KOMPONENTE ŠKOLSKE KULTURE I OBRAZACA PONAŠANJA UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE U INTERPERSONALNIM SUKOBIMA / Nataša Vlah ; Sofija Vrcelj (mentor); Rijeka, Sveučilište u Rijeci, . 2021

Podaci o odgovornosti

Družinec, Vlatka

Nataša Vlah ; Sofija Vrcelj

hrvatski

POVEZANOST PERCIPIRANE SOCIJALNO-KOMUNIKACIJSKE KOMPONENTE ŠKOLSKE KULTURE I OBRAZACA PONAŠANJA UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE U INTERPERSONALNIM SUKOBIMA

Temeljni je cilj istraživanja utvrditi povezanost percipirane socijalno-komunikacijske komponente školske kulture i obrazaca ponašanja učenika osnovne škole u interpersonalnim sukobima. Istraživanje se sastoji od predistraživanja u kojemu je konstruirana Skala prijateljsko- suradničke komunikacije između učenika u školi – PSK i glavnoga istraživanja u kojemu je korišten integrirani Upitnik za učenike i učenice koji se sastoji od četiri skale: novokonstruirane Skale prijateljsko-suradničke komunikacije između učenika u školi – PSK-a, Skale školske klime i sukoba u školi (Puzić, Baranović, Doolan, Jokić i Ristić Dedić, 2011), Skale školske kulture (Higgins-D'Alessandro i Sadh, 1997) i Skale samoprocjene obrazaca ponašanja učenika u interpersonalnim sukobima – SOPUIS-a (Družinec i Vlah, 2015) na uzorku od 720 učenika iz 12 osnovnih škola u Krapinsko-zagorskoj županiji. Rezultati pokazuju kako učenici često percipiraju socijalno-komunikacijsku komponentu školske kulture u svojoj školi (min = 0, max = 3, M = 2.02, SD = .43). Učenici se ponekad u sukobu ponašaju prema obrascu suradnje (min = 0, max = 4, M = 2.01, SD = .88), a uglavnom se ne ponašaju prema obrascima pobjeđivanja (min = 0, max = 4, M = .98, SD = .98) i izbjegavanja (min = 0, max = 4, M = 1.06, SD = .72). Pokazalo se kako nema statistički značajnih razlika između dječaka i djevojčica, kao ni između učenika 7. i 8. razreda u percepciji socijalno-komunikacijske komponente školske kulture na relaciji učenik – učenik. Djevojčice se češće ponašaju prema obrascima suradnje (min = 0, max = 4, M = 2.16, V = .78) i izbjegavanja (min = 0, max = 3.43, M = 1.15, V = .55), a dječaci prema obrascu pobjeđivanja (min = 0, max = 4, M = 1.12, V = .61). Učenici 7. i 8. razreda podjednako se ponašaju prema obrascima izbjegavanja i suradnje, dok su učenici 8. razreda skloniji pobjeđivanju (min = 0, max = 4, M = 1.11, V = .59) u sukobu. Učenici koji češće percipiraju socijalno-komunikacijsku komponentu školske kulture, češće u sukobu odabiru obrazac suradnje (r(708) = .19 ; p < .001).

učenici, interpersonalni sukob, obrasci ponašanja, percepcija, socijalno-komunikacijska komponenta školske kulture

nije evidentirano

engleski

CORRELATION BETWEEN PERCEIVED SOCIAL-COMMUNICATION COMPONENT OF SCHOOL CULTURE AND THE BEHAVIOUR PATTERNS OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS IN INTERPERSONAL CONFLICTS

nije evidentirano

students, interpersonal conflict, behaviour patterns, perception, social-communication component of school culture

nije evidentirano

Podaci o izdanju

168

14.09.2021.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Sveučilište u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Pedagogija, Psihologija, Sociologija

Poveznice