Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Pandemija COVID-19 kao čimbenik od utjecaja na tehnološke procese i kvalitetu usluge prihvata i otpreme putnika u zračnoj luci (CROSBI ID 707004)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Boc, Karmela ; Štimac, Igor ; Bračić, Matija ; Pivac, Jelena Pandemija COVID-19 kao čimbenik od utjecaja na tehnološke procese i kvalitetu usluge prihvata i otpreme putnika u zračnoj luci // 22. međunarodni simpozij o kvaliteti "Kvaliteta - jučer, danas, sutra" - zbornik radova / Drljača, Miroslav (ur.). Zagreb: Hrvatsko društvo menadžera kvalitete, 2021. str. 175-188 doi: 10.52730/KBRD2988

Podaci o odgovornosti

Boc, Karmela ; Štimac, Igor ; Bračić, Matija ; Pivac, Jelena

hrvatski

Pandemija COVID-19 kao čimbenik od utjecaja na tehnološke procese i kvalitetu usluge prihvata i otpreme putnika u zračnoj luci

Na razvoj zračnog prometa kroz godine utjecale su različite krize, no niti jedna s intenzitetom kao COVID-19 pandemija. Prema prognozama Međunarodnog udruženja zračnih prijevoznika (engl. IATA – International Air Transport Association), do kraja 2020. godine očekuje se da će se godišnje ostvarenje putničkih kilometara na globalnoj razini smanjiti za prosječno 66%. Posljedice COVID-19 pandemije prepoznaju se, ne samo u smanjenju veličine prometa i financijskoj nestabilnosti svih dionika u zračnom prometu, nego i u infrastrukturnim i operativnim prilagodbama zračnih luka prvenstveno u segmentu tokova putnika i prtljage. Iako razvoj tehnologije i inovacija značajno napreduje, nedvojbeno je da će trenutna pandemija COVID-19 biti poticaj za ubrzanu implementaciju tehničko-tehnoloških rješenja u procesu prihvata i otpreme putnika u zračnom prometu. Automatizacija zračnih luka jest ključ učinkovitih aerodromskih operacija. Iako su beskontaktne tehnologije u tokovima putnika i prtljage već, u određenoj mjeri, implementirane na zračnim lukama u svijetu, posebno na onim razvijenijima, COVID-19 pandemija imat će znatan utjecaj na općeprihvaćene prakse u procesuiranju putnika, povećanju udjela beskontaktnih tehnologija, ubrzanoj implementaciji biometrije i zdravstvene kontrole te fleksibilnosti pružanja usluge. Nadalje, kroz spremnost i brzinu u uvođenju navedenih promjena, identificirat će se i razina kvalitete pružene usluge putniku. Kratkoročna i dugoročna budućnost zračnih luka neće biti jednostavna, ali one zračne luke koje prepoznaju važnost rješavanja promijenjenih potreba putnika i zaposlenika te koje pokažu sposobnost promjene i prilagodbe odmah u razdoblju oporavka, ostvarit će najveći uspjeh.

COVID-19 pandemija ; tokovi putnika i prtljage na zračnoj luci ; beskontaktne tehnologije

nije evidentirano

engleski

Covid-19 Pandemic as a Factor of Impact on Technological Processes and Quality of Passenger Handling Service at the Airport

nije evidentirano

COVID-19 pandemic ; airport passenger and baggage flow ; touchless technologies

nije evidentirano

Podaci o prilogu

175-188.

2021.

objavljeno

10.52730/KBRD2988

Podaci o matičnoj publikaciji

22. međunarodni simpozij o kvaliteti "Kvaliteta - jučer, danas, sutra" - zbornik radova

Drljača, Miroslav

Zagreb: Hrvatsko društvo menadžera kvalitete

2670-8825

2757-4903

Podaci o skupu

22. međunarodni simpozij o kvaliteti "Kvaliteta – jučer, danas, sutra"

predavanje

09.06.2021-11.06.2021

Poreč, Hrvatska

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport

Poveznice