Kompetencije graničarskog učitelja zapadnog Srijema (CROSBI ID 443152)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Hudolin, Dominik
Lukaš, Mirko
hrvatski
Kompetencije graničarskog učitelja zapadnog Srijema
Vojna krajina je imala specifično društveno uređenje te militarizirani odgojno-obrazovni sustav. S obzirom na to da u formativnom razdoblju prosvjete na području Vojne krajine nije postojalo formalno obrazovanje učiteljskog kadra, usustavljivanjem i institucionaliziranjem školstva dolazi do ciljanog i svrhovitog usvajanja znanja, vještina i stavova kod učenika i učitelja. Brojne kompetencije su učitelji morali usvojiti kako bi udovoljili jedinstvenim zahtjevima graničarskih škola. One su obuhvaćale poznavanje materinskog i njemačkog jezika, znanje iz gospodarskih djelatnosti i poduzetništva, posjedovanje umjetničkih znanja i sposobnosti, istančane socijalne vještine te održavanje vlastitog ugleda, kinestetičke vještine, vojničko znanje i domoljublje te različite pedagoške kompetencije. Pojedine navedene kompetencije nisu se dovoljno manifestirale u odgojno-obrazovnom radu što je rezultiralo izrazitom podcijenjenosti učiteljskog zanimanja. U takvom okružju ipak postoje svijetli primjeri školskih djelatnika koji su u praksi svojim kvalitetnim i upornim radom te izrazitom motiviranošću doprinijeli stvaranju suvremenog školstva na području zapadnog Srijema.
graničarske škole, pedagogijsko osposobljavanje, pučke škole, učiteljske kompetencije
nije evidentirano
engleski
Competences of the border teacher of western Srijem
nije evidentirano
elementary schools, military border schools, pedagogical training, teacher’s competencies
nije evidentirano
Podaci o izdanju
78
17.09.2021.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet Osijek
Osijek