Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Usporedba didaktičkih obilježja Montessori i waldorfske škole (CROSBI ID 443109)

Ocjenski rad | diplomski rad

Balala, Marko Usporedba didaktičkih obilježja Montessori i waldorfske škole / Topolovčan, Tomislav (mentor); Čakovec, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2021

Podaci o odgovornosti

Balala, Marko

Topolovčan, Tomislav

hrvatski

Usporedba didaktičkih obilježja Montessori i waldorfske škole

Alternativni načini obrazovanja javili su se još u 18. stoljeću u želji da se djecu odgaja u slobodi kroz rad i igru. Čak i u tim „davnim“ vremenima roditelji, nastavnici, ali i sami učenici su željeli drugačiju pedagogiju. Pedagogiju koja je okrenuta djetetu, odnosno pedagogiju u čijem je središtu dijete ili učenik. Alternativne škole pristupaju pojedincu, ali i odgovaraju na njegove potrebe u odgoju i obrazovanju. Maria Montessori (1870.-1952.) bila je talijanska liječnica i pedagoginja. U razdoblju od 1899.-1902. godine radila je u učiteljskoj školi za djecu s teškoćama u razvoju. Organizirala je odgoj djece od treće do šeste godine u siromašnom naselju San Lorenzo. M. Montessori je osnovna pedagoška ideja bila stvarati uvjete za samorad i samoodgoj djece. Rudolf Steiner je svoju pedagošku ideju zasnovao na teozofiji, odnosno antropozofiji. Osnivač je znamenite Waldorfske škole (1919.) U diplomskome radu će se izvoditi komparativna analiza pedagoških ideja i praksa te isto tako didaktička obilježja odgoja M. Montessori i R. Steinera. Svoje shvaćanja odgoja, djeteta i škole M. Montessori temelji na ideji kršćanstva, pedagogijskoj, psihologijskoj i medicinskoj znanosti. Za što bolje realiziranje Montessori pedagogije, Maria Montessori navela je neka načela kojih se odgajatelji i učitelji trebaju držati

alternativne škole, Maria Montessori, Rudolf Steiner, Pedagoška načela

nije evidentirano

engleski

Comparison of the didactic features of Montessori and the Waldorf school

nije evidentirano

alternative schools, Maria Montessori, Rudolf Steiner, pedagogy principles

nije evidentirano

Podaci o izdanju

50

17.09.2021.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Čakovec

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija