Usporedba didaktičkih obilježja Montessori i waldorfske škole (CROSBI ID 443109)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Balala, Marko
Topolovčan, Tomislav
hrvatski
Usporedba didaktičkih obilježja Montessori i waldorfske škole
Alternativni načini obrazovanja javili su se još u 18. stoljeću u želji da se djecu odgaja u slobodi kroz rad i igru. Čak i u tim „davnim“ vremenima roditelji, nastavnici, ali i sami učenici su željeli drugačiju pedagogiju. Pedagogiju koja je okrenuta djetetu, odnosno pedagogiju u čijem je središtu dijete ili učenik. Alternativne škole pristupaju pojedincu, ali i odgovaraju na njegove potrebe u odgoju i obrazovanju. Maria Montessori (1870.-1952.) bila je talijanska liječnica i pedagoginja. U razdoblju od 1899.-1902. godine radila je u učiteljskoj školi za djecu s teškoćama u razvoju. Organizirala je odgoj djece od treće do šeste godine u siromašnom naselju San Lorenzo. M. Montessori je osnovna pedagoška ideja bila stvarati uvjete za samorad i samoodgoj djece. Rudolf Steiner je svoju pedagošku ideju zasnovao na teozofiji, odnosno antropozofiji. Osnivač je znamenite Waldorfske škole (1919.) U diplomskome radu će se izvoditi komparativna analiza pedagoških ideja i praksa te isto tako didaktička obilježja odgoja M. Montessori i R. Steinera. Svoje shvaćanja odgoja, djeteta i škole M. Montessori temelji na ideji kršćanstva, pedagogijskoj, psihologijskoj i medicinskoj znanosti. Za što bolje realiziranje Montessori pedagogije, Maria Montessori navela je neka načela kojih se odgajatelji i učitelji trebaju držati
alternativne škole, Maria Montessori, Rudolf Steiner, Pedagoška načela
nije evidentirano
engleski
Comparison of the didactic features of Montessori and the Waldorf school
nije evidentirano
alternative schools, Maria Montessori, Rudolf Steiner, pedagogy principles
nije evidentirano
Podaci o izdanju
50
17.09.2021.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Čakovec