Nastavni predmet domaćinstvo: kurikulumska obilježja, (inter)nacionalna povijest i mogućnosti implementacije u suvremeno osnovno obrazovanje Republike Hrvatske (CROSBI ID 443106)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Živko, Patricija
Topolovčan, Tomislav
hrvatski
Nastavni predmet domaćinstvo: kurikulumska obilježja, (inter)nacionalna povijest i mogućnosti implementacije u suvremeno osnovno obrazovanje Republike Hrvatske
U odgojno-obrazovnom sustavu koji suviše ističe proces poučavanja, a ne uvažava učenje u nastavi nije moguće ostvariti zahtjeve suvremenog obrazovanja. Budući da je stjecanje životno-praktičnih vještina jedan od načina ujedinjavanja teorije i prakse, ovim istraživanjem nastojalo se je istražiti konkretne stavove učitelja i budućih učitelja o implementaciji nastavnog predmeta Domaćinstvo u suvremeno osnovno obrazovanje Republike Hrvatske. Željelo se je usporediti mišljenja učiteljice razredne nastave, s iskustvom održavanja nastave Domaćinstva u školi, s mišljenjima budućih učitelja koji će imati priliku u svoju nastavu uvesti nastavni predmet u okviru kojeg učenici uče, ne samo za ocjene, već za život. U istraživanju su sudjelovali studenti Učiteljskog fakulteta u Čakovcu, ispitani putem anonimne ankete, te učiteljica osnovne škole s područja ruralne sredine koja je sudjelovala u intervjuu. Nakon provedenog istraživanja uvidjele su se sličnosti u razmišljanjima učiteljice i budućih učitelja o pozitivnim učincima nastave Domaćinstva na učenike te potrebi za uvođenjem tog predmeta u osnovne škole u Republici Hrvatskoj. Tek nekoliko studenata razilazi se u mišljenjima s učiteljicom i većinom ispitanih studenata. Oni smatraju da je Domaćinstvo aktivnost koju bi radije odabrale djevojčice te da bi ovaj nastavni predmet bio samo dodatan napor i obaveza učenicima. Svjesni toga da stereotipi o muškim i ženskim poslovima još uvijek nisu posve istrijebljeni iz našeg društva, ipak se nadamo promjenama koje generacije mladih ljudi mogu pokrenuti. Važno je da budući učitelji teže ispravnom odgoju i obrazovanju naših najmlađih kako bi spremno i sigurno kročili u odrasli svijet.
osnovno obrazovanje, životno-praktične vještine, Domaćinstvo u školi, učenje za život
nije evidentirano
engleski
Domestic science as a subject: Curriculum, (inter)national history and the possibility of its implementation in the primary school system in Croatia
nije evidentirano
primary education, life skills, Domestic science at school, learning for life
nije evidentirano
Podaci o izdanju
58
17.09.2021.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Čakovec