Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost obiteljskoga literarnog okruženja i jezičnih sposobnosti djeteta u predškolskoj dobi sa školskim uspjehom iz Hrvatskoga jezika na kraju 2. razreda osnovne škole (CROSBI ID 706810)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Kotrla Topić, Marina ; Penava Brekalo, Zvjezdana Povezanost obiteljskoga literarnog okruženja i jezičnih sposobnosti djeteta u predškolskoj dobi sa školskim uspjehom iz Hrvatskoga jezika na kraju 2. razreda osnovne škole // Dijete i jezik danas - Čitanje u suvremenom okruženju-knjižica sažetaka/Children and Language Today - Reading in contemporary context-Book of Abstracts / Berbić Kolar, emina ; Marinić, Ivana (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 34-34

Podaci o odgovornosti

Kotrla Topić, Marina ; Penava Brekalo, Zvjezdana

hrvatski

Povezanost obiteljskoga literarnog okruženja i jezičnih sposobnosti djeteta u predškolskoj dobi sa školskim uspjehom iz Hrvatskoga jezika na kraju 2. razreda osnovne škole

Obiteljsko literarno okruženje mulitdimenzionalna je konstrukcija povezana s kasnijim stavovima prema čitanju, koji nadalje utječu na uspjeh u čitanju te učestalost čitanja. Cilj istraživanja jest istražiti povezanost obiteljskoga literarnog okruženja djece predškolske dobi i njihovih jezičnih sposobnosti s kasnijim akademskim uspjehom iz hrvatskoga jezika. U istraživanju je sudjelovalo 97 djece (43 djevojčice) u dobi od 6 do 7 godina te jedan od njihovih roditelja, koji su pristali sudjelovati u istraživanju. Pri provjeri spremnosti za školu, djeca su uz uobičajene zadatke kojima se provjerava spremnost za školu, ispitana Peabody slikovnim testom rječnika. Roditelji su ispunili upitnik s pitanjima o obiteljskome literarnom okruženju te prosječnom vremenu koje dijete tijekom vikenda ili radnoga dana provede u čitanju. Dvije godine kasnije, nakon završenoga drugog razreda osnovne škole, uz suglasnost roditelja prikupljene su završne ocjene iz Hrvatskoga jezika. Rezultati pokazuju kako djeca predškolske dobi u prosjeku provedu približno sat vremena na dan u čitanju s roditeljima, pri čemu 20% djece gotovo nikada ne čita s roditeljima. Nadalje, pronađena je značajna pozitivna povezanost uspjeha iz Hrvatskoga jezika na kraju drugoga razreda s dječjim jezičnim sposobnostima u predškolskoj dobi (receptivni vokabular), ali ne i pojedinim domenama obiteljskoga literarnog okruženja. Rezultati također upućuju na postojanje spolnih razlika u pogledu ocjena iz Hrvatskoga jezika na kraju drugoga razreda, pri čemu djevojčice imaju bolje ocjene od dječaka. Provedeno istraživanje pruža smjernice za daljnje razmatranje razvoja čitalačkih vještina u poredškolskoj dobi te povezanosti jezičnih sposobnosti predškolaca sa školskim uspjehom iz Hrvatskoga jezika.

obiteljsko literarno okruženje, jezične sposobnosti, predškolska dob, školski uspjeh

nije evidentirano

engleski

The correlation between the family literary environment, the language abilities of a preschool child and academic achievement in the Croatian language at the end of the second grade of a primary school

nije evidentirano

family literary environment, language skills, preschool age, academic achievement

nije evidentirano

Podaci o prilogu

34-34.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dijete i jezik danas - Čitanje u suvremenom okruženju-knjižica sažetaka/Children and Language Today - Reading in contemporary context-Book of Abstracts

Berbić Kolar, emina ; Marinić, Ivana

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Podaci o skupu

10. međunarodni znanstveni skup Dijete i jezik danas: Čitanje u suvremenom okruženju

predavanje

16.09.2021-18.09.2021

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Psihologija