Izazovi upravljanja razredom za vrijeme COVID-19 pandemije (CROSBI ID 442947)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Tkalec, Dorotea
Brust Nemet, Maja
hrvatski
Izazovi upravljanja razredom za vrijeme COVID-19 pandemije
Uvriježena je izreka kako je biti učitelj poziv, a ne zanimanje jer je to profesija koju odlikuje dinamičnost i spremnost učitelja na svakodnevne izazove. U protekle dvije školske godine pandemija COVID-19 učinila je posao učitelja još dinamičnijim i izazovnijim. Zbog toga se ovaj rad temelji na istraživanju provedenom među učiteljima razredne nastave Republike Hrvatske koje je za cilj imalo utvrditi stavove i mišljena učitelja o povezanosti pandemije COVID-19 s promjenama u načinu upravljanja razredom. Proučena literatura u teorijskom dijelu rada daje nam uvid u definicije i objašnjenja ključnih pojmova za ovaj rad kao što su razlike između upravljanja i vođenja razreda, komunikacije učitelja s učenicima i roditeljima, digitalne kompetencije te vođenje pedagoške dokumentacije. Definiran je i pojam COVID-19 pandemije te napravljen presjek ključnih događaja vezanih uz pandemiju u svijetu i Republici Hrvatskoj. Također, proučene su i dosadašnje donesene mjere i provedena istraživanja usmjerena na obrazovanje tijekom pandemije. U empirijskom dijelu rada provedeno je transverzalno istraživanje online anketom o stavovima i mišljenjima učitelja razredne nastave Republike Hrvatske o izazovima upravljanja razredom za vrijeme COVID-19 pandemije u kojemu je sudjelovalo 107 ispitanika iz 18 županija. Rezultati istraživanja pokazali su kako većina učitelja smatra da pandemija nije utjecala na njihov način vođenja pedagoške dokumentacije i da su im digitalne kompetencije sada na višoj razini nego prije razdoblja pandemije. Također, većina učitelja izjasnila se kako im je razdoblje pandemije imalo loš utjecaj na kvalitetu nastave te kako im nije bilo teže ostvariti kontakt s roditeljima i učenicima, ali su se načini komunikacije promijenili.
COVID-19 ; digitalne kompetencije ; komunikacija u odgojno-obrazovnom procesu ; pedagoška dokumentacija ; upravljanje razredom
nije evidentirano
engleski
Class management challenges during the COVID-19 pandemic
nije evidentirano
classroom management ; COVID-19 ; communication in the educational process ; digital competencies ; pedagogical documentation
nije evidentirano
Podaci o izdanju
56
08.09.2021.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Osijek