Izražavanje učenika na materinskom i stranom jeziku preko projektnih aktivnosti (CROSBI ID 706704)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Drenjančević, Anita ; Sili, Andrijana ; Brust Nemet, Maja
hrvatski
Izražavanje učenika na materinskom i stranom jeziku preko projektnih aktivnosti
Sposobnost izražavanja nije obična vještina, to je svjestan i promišljen rad koji se temelji na znanju, sposobnostima i vještini. Izražavanje treba neprestano poticati u vezi s promatranjem sadržaja i posredne stvarnosti. Učenike treba navikavati da biraju pravilne jezične oblike, da svoje misli iznose lijepim i potpunim rečenicama te da misli i pojedinosti navode sustavno i suvislo. Kao metodički termin pismenost ima precizno značenje. Označava jedno područje nastave hrvatskoga jezika i književnosti. Stoji u tijesnoj svezi govora (govornih vježbi), nastave gramatike i pravopisa, nastave stilistike i nastave književnosti. Životna potreba, uloga jezika u životu pojedinca i društva i njegova funkcija u odgoju i obrazovanju nameću izražavanju u nastavi važne i mnogostruke zadaće. Možemo ih sažeti u jedinstvenu svrhu: učenici trebaju steći puno razumijevanje jezika i sposobnost da se njime sigurno i vješto služe u različitim životnim situacijama. Europski okvir uključuje osam ključnih kompetencija koje se smatraju ključnima za osobno ispunjenje i razvoj, aktivno građanstvo, društvenu uključenost i punu zaposlenost. Uvođenje ključnih kompetencija u nastavu podrazumijeva njihovo navođenje u kurikulumu i razvoj odgovarajućih struktura i metoda podučavanja. Učenje radom na projektima izuzetno je pogodna metoda za razvoj kompetencija učenika jer se istodobno može razvijati više ključnih kompetencija i povezati više nastavnih predmeta. Preko mobilnosti i međunarodnih projekata učitelji i nastavnici pripremaju i osnažuju učenike za globalne izazove, upoznaju druge kulture i stječu nova iskustva kojima jačaju sebe i svoje vještine izražavanja.
zražavanje, kompetencije, komunikacija, projekt, učenici
nije evidentirano
engleski
Students’ oral expression in the mother tongue and foreign language through project activities
Sposobnost izražavanja nije obična vještina, to je svjestan i promišljen rad koji se temelji na znanju, sposobnostima i vještini. Izražavanje treba neprestano poticati u vezi s promatranjem sadržaja i posredne stvarnosti. Učenike treba navikavati da biraju pravilne jezične oblike, da svoje misli iznose lijepim i potpunim rečenicama te da misli i pojedinosti navode sustavno i suvislo. Kao metodički termin pismenost ima precizno značenje. Označava jedno područje nastave hrvatskoga jezika i književnosti. Stoji u tijesnoj svezi govora (govornih vježbi), nastave gramatike i pravopisa, nastave stilistike i nastave književnosti. Životna potreba, uloga jezika u životu pojedinca i društva i njegova funkcija u odgoju i obrazovanju nameću izražavanju u nastavi važne i mnogostruke zadaće. Možemo ih sažeti u jedinstvenu svrhu: učenici trebaju steći puno razumijevanje jezika i sposobnost da se njime sigurno i vješto služe u različitim životnim situacijama. Europski okvir uključuje osam ključnih kompetencija koje se smatraju ključnima za osobno ispunjenje i razvoj, aktivno građanstvo, društvenu uključenost i punu zaposlenost. Uvođenje ključnih kompetencija u nastavu podrazumijeva njihovo navođenje u kurikulumu i razvoj odgovarajućih struktura i metoda podučavanja. Učenje radom na projektima izuzetno je pogodna metoda za razvoj kompetencija učenika jer se istodobno može razvijati više ključnih kompetencija i povezati više nastavnih predmeta. Preko mobilnosti i međunarodnih projekata učitelji i nastavnici pripremaju i osnažuju učenike za globalne izazove, upoznaju druge kulture i stječu nova iskustva kojima jačaju sebe i svoje vještine izražavanja.
oral expression, competences, communication, project, students
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
22-22.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Dijete i jezik danas - Čitanje u suvremenom okruženju-knjižica sažetaka/Children and Language Today - Reading in contemporary context-Book of Abstracts
Berbić Kolar, Emina ; Marinić, Ivana
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Podaci o skupu
10. međunarodni znanstveni skup Dijete i jezik danas: Čitanje u suvremenom okruženju
predavanje
16.09.2021-18.09.2021
Osijek, Hrvatska
Povezanost rada
Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Pedagogija