Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ispitivanje glazbenih sposobnosti testom Edwina E. Gordona (CROSBI ID 442930)

Ocjenski rad | diplomski rad

Petričević, Ivana Antoaneta Ispitivanje glazbenih sposobnosti testom Edwina E. Gordona / Škojo, Tihana (mentor); Kristek, Marija (neposredni voditelj). Osijek, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, . 2021

Podaci o odgovornosti

Petričević, Ivana Antoaneta

Škojo, Tihana

Kristek, Marija

hrvatski

Ispitivanje glazbenih sposobnosti testom Edwina E. Gordona

Sposobnosti su osobine koje mogu odrediti razinu uspješnosti u određenim djelatnostima. Ono po čemu se razlikuju ljudi jesu vrste sposobnosti i stupanj njihove razvijenosti. Pojmom glazbenih sposobnosti bavio se značajan broj glazbenih pedagoga i psihologa. Procjena kvalitete i razine glazbenih sposobnosti, postali su područje interesa glazbenih pedagoga, dok su glazbeni psiholozi dali doprinos u standardizaciji procjene glazbenih sposobnosti. Najviše se diskusija razvilo u pitanjima je li glazbena sposobnost jedinstvena ili je sastavljena od više sposobnosti, je li nasljedna ili stečena te kod samog definiranja pojma. Ako se prihvati složenost strukture glazbenih sposobnosti, tu pripadaju mogućnost intoniranja, osjećaj za melodiju, ritam, dinamiku, tempo, estetiku itd. Razvijenost glazbenih sposobnosti ovisi o urođenim osobinama, utjecaju okoline i obrazovanju. Edwin Gordon bio je američki glazbeni psiholog, a svojim se radom i djelom svrstava na popis najistaknutijih imena u području glazbenog obrazovanja. Gordonova Teorija učenja glazbe, temelji se na učenju u tzv. sljedovima, a glavni pojmovi koji se vežu uz ovu teoriju su: audijacija, cjelina/dio/cjelina metoda i glazbene sposobnosti. Gordon smatra kako se glazba uči na isti način kao i jezik te navodi kako je audijacija u glazbi ono što je misao u jeziku. Cjelina/dio/cjelina metoda je učenja u kojoj se zadatak koji treba usvojiti raščlanjuje na njegove dijelove (način na koji bi trebalo pristupiti učenju glazbenih djela). Kroz svoja istraživanja i testove došao je do dva vida glazbenih sposobnosti – razvojnih glazbenih sposobnosti i stabiliziranih glazbenih sposobnosti. Gordonovi testovi za ispitivanje glazbenih sposobnosti mogu se primijeniti na svih dobnim skupinama, od najmlađih do odraslih. Testovi namijenjeni mlađim dobnim skupinama (Audie, PMMA, IMMA) mjere razvojne glazbene sposobnosti, dok ostali mjere stabilizirane glazbene sposobnosti. Intermediate Measures od Music Audiation standardizirani je test za ispitivanje razvojnih glazbenih sposobnosti. Namijenjen je učenicima od prvog do šestog razreda. Sastoji se od dva suptesta – tonalnog i ritamskog. Svaki zadatak sadrži dva melodijska ili ritamska obrasca koje ispitanici moraju odrediti jesu li isti ili različiti te zaokružiti dva ista ili različita lica osjećaja. Za rješavanje testa, potrebno je 40 minuta (20 minuta po suptestu). Svi su zadaci ilustrativno prikazani i snimljeni na CD.

glazbene sposobnosti, testovi glazbenih sposobnosti, Edwin Gordon, audijacija, Intermediate Measures of Music Audiation

nije evidentirano

engleski

Testing Musical Abilities Through Edwin E. Gordon Test

nije evidentirano

music aptitudes, music aptitudes tests, Edwin Gordon, audiation, Intermediate Measures of Music Audiation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

47

02.07.2021.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Osijek

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti