Utvrđivanje konceptualnog razumijevanja fizikalnih i kemijskih promjena u nastavi kemije (CROSBI ID 442922)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Božičević, Martina
Kovač-Andrić, Elvira
hrvatski
Utvrđivanje konceptualnog razumijevanja fizikalnih i kemijskih promjena u nastavi kemije
Konceptualno razumijevanje odnosi se na razumijevanje pojedinačnih koncepata u određenom predmetu, a razvoj i stvaranje koncepata potiče konstruktivistički pristup. Formiranju koncepata tijekom procesa učenja i poučavanja prethode predkoncepcije, alternativne koncepcije i miskoncepcije koje se definiraju kao krive percepcije koncepata koje odstupaju od valjane teorije te su često barijera za usvajanje novih i ispravnih koncepata. Utvrđivanje konceptualnog razumijevanja fizikalnih i kemijskih promjena u nastavi kemije provedeno je u školskoj godini 2020./2021. na uzorku od ukupno 185 učenika u tri osnovne škole na području Virovitičko- podravske županije. Najuspješniji u rješavanju ankete bili su učenici osnovne škole 3, dok je kod učenika osnovne škole 1 i 2 uočeno slabo konceptualno razumijevanje fizikalnih i kemijskih promjena. Istraživanjem su utvrđene i miskoncepcije koje su se pojavile u sve tri škole. Rezultati istraživanja ukazuju na potrebu uključivanja što više različitih postupaka, strategija i metoda učenja u nastavu kemije kako bi učenici lakše razvili konceptualno razumijevanje sadržaja.
konstruktivizam, koncept, miskoncepcije, fizikalne promjene, kemijske promjene
nije evidentirano
engleski
Determining the conceptual understanding of physical and chemical change in chemistry teaching
nije evidentirano
constructivism, concept, misconceptions, physical changes, chemical changes
nije evidentirano
Podaci o izdanju
56
08.07.2021.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Odjel za biologiju
Osijek