Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Središnje i rubno u poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika (CROSBI ID 70620)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Udier, Sanda Lucija ; Gulešić Machata, Milvia Središnje i rubno u poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika // Periferno u hrvatskom jeziku, kulturi i društvu / Bońkowski, Robert ; Lukić, Milica ; Mićanović, Krešimir et al. (ur.). Katovice : Zagreb : Osijek : Rijeka: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2021. str. 216-234 doi: 10.31261/PN.4038

Podaci o odgovornosti

Udier, Sanda Lucija ; Gulešić Machata, Milvia

hrvatski

Središnje i rubno u poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika

Poučavanje hrvatskoga kao inoga (HIJ-a) bitno se razlikuje od poučavanja hrvatskoga kao prvoga jezika, a razlike proizlaze iz činjenice što je namijenjeno različitim recipijentima i što se najčešće odvija u bitno različitim kontekstima. Ta se različitost uvelike ogleda u izboru nastavnih sadržaja pristupu poučavanju te progresiji poučavanja, a najviše u razlikovanju onoga što se u poučavanju smatra središnjim od onoga što se smatra rubnim. U radu je izložena distribucija nastavnih sadržaja na one koji se u poučavanju HIJ-a smatraju središnjima i na one koji se smatraju rubnima. Središnjim se sadržajima smatra sve što potiče razvoj komunikacijske kompetencije, dakle proizvodna gramatika, semantika gramatičkih oblika, leksik različitih stilova i registara koji sudjeluju u svakodnevnoj komunikaciji te pragmalingvistički sadržaji, a rubnima standardološko-preskriptivistička pitanja i prijepori, akcentuacija (osim naglasnoga mjesta), kao i sve što zahtijeva uvođenje metarazine u poučavanju jezika. Pri tome je važno imati na umu kako nije riječ o isključnoj disjunkciji, već stupnjevitoj i skalarnoj distribuciji koja uvelike ovisi o razini jezične kompetencije na kojoj se odvija poučavanje, kontekstu poučavanja i svrsi radi koje se ovladava HIJ-em. To znači da se procjena pripada li nekom nastavnom sadržaju središnje ili rubno mjesto u poučavanju donosi na temelju različitih okolnosti u kojima se odvija poučavanje – naprimjer je li riječ o akademskome programu ili tečaju, poučava li se opći jezik ili neki specijalizirani vid jezika, odvija li se poučavanje u programu s velikim brojem nastavnih sati ili pak s malim, o kojoj je razini jezične kompetencije riječ, rade li poučavatelji s jezično homogenim ili heterogenim skupinama učenika, koji su i kakvi ishodi učenja i slično. U usporedbi s poučavanjem hrvatskoga kao prvoga jezika poučavanje HIJ-a vrlo je različito te je pristup njegovu poučavanju specifičan, zbog čega zahtijeva posebnu izobrazbu i specijalizaciju.

hrvatski kao ini jezik ; poučavanje inog jezika ; progresija poučavanja ; silabi

nije evidentirano

engleski

What is Crucial and What is Minor in the Teaching of Croatian as a Foreign Language

nije evidentirano

Croatian as a foreign language ; foreign language teaching ; teaching progression ; syllabi

nije evidentirano

Podaci o prilogu

216-234.

objavljeno

10.31261/PN.4038

Podaci o knjizi

Periferno u hrvatskom jeziku, kulturi i društvu

Bońkowski, Robert ; Lukić, Milica ; Mićanović, Krešimir ; Pycia-Košćak, Paulina ; Zubčić, Sanja

Katovice : Zagreb : Osijek : Rijeka: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

2021.

978-83-226-4053-1

Povezanost rada

Filologija

Poveznice