Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1143033

Središnje i rubno u poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika


Udier, Sanda Lucija; Gulešić Machata, Milvia
Središnje i rubno u poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika // Periferno u hrvatskom jeziku, kulturi i društvu / Bońkowski, Robert ; Lukić, Milica ; Mićanović, Krešimir ; Pycia-Košćak, Paulina ; Zubčić, Sanja (ur.).
Katowice-Zagreb-Osijek-Rijeka: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2021. str. 216-234 doi:10.31261/PN.4038


CROSBI ID: 1143033 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Središnje i rubno u poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika
(What is Crucial and What is Minor in the Teaching of Croatian as a Foreign Language)

Autori
Udier, Sanda Lucija ; Gulešić Machata, Milvia

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Periferno u hrvatskom jeziku, kulturi i društvu

Urednik/ci
Bońkowski, Robert ; Lukić, Milica ; Mićanović, Krešimir ; Pycia-Košćak, Paulina ; Zubčić, Sanja

Izdavač
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

Grad
Katowice-Zagreb-Osijek-Rijeka

Godina
2021

Raspon stranica
216-234

ISBN
978-83-226-4053-1

Ključne riječi
hrvatski kao ini jezik, poučavanje inog jezika, progresija poučavanja, silabi
(Croatian as a foreign language, foreign language teaching, teaching progression, syllabi)

Sažetak
Poučavanje hrvatskoga kao inoga (HIJ-a) bitno se razlikuje od poučavanja hrvatskoga kao prvoga jezika, a razlike proizlaze iz činjenice što je namijenjeno različitim recipijentima i što se najčešće odvija u bitno različitim kontekstima. Ta se različitost uvelike ogleda u izboru nastavnih sadržaja pristupu poučavanju te progresiji poučavanja, a najviše u razlikovanju onoga što se u poučavanju smatra središnjim od onoga što se smatra rubnim. U radu je izložena distribucija nastavnih sadržaja na one koji se u poučavanju HIJ-a smatraju središnjima i na one koji se smatraju rubnima. Središnjim se sadržajima smatra sve što potiče razvoj komunikacijske kompetencije, dakle proizvodna gramatika, semantika gramatičkih oblika, leksik različitih stilova i registara koji sudjeluju u svakodnevnoj komunikaciji te pragmalingvistički sadržaji, a rubnima standardološko-preskriptivistička pitanja i prijepori, akcentuacija (osim naglasnoga mjesta), kao i sve što zahtijeva uvođenje metarazine u poučavanju jezika. Pri tome je važno imati na umu kako nije riječ o isključnoj disjunkciji, već stupnjevitoj i skalarnoj distribuciji koja uvelike ovisi o razini jezične kompetencije na kojoj se odvija poučavanje, kontekstu poučavanja i svrsi radi koje se ovladava HIJ-em. To znači da se procjena pripada li nekom nastavnom sadržaju središnje ili rubno mjesto u poučavanju donosi na temelju različitih okolnosti u kojima se odvija poučavanje – naprimjer je li riječ o akademskome programu ili tečaju, poučava li se opći jezik ili neki specijalizirani vid jezika, odvija li se poučavanje u programu s velikim brojem nastavnih sati ili pak s malim, o kojoj je razini jezične kompetencije riječ, rade li poučavatelji s jezično homogenim ili heterogenim skupinama učenika, koji su i kakvi ishodi učenja i slično. U usporedbi s poučavanjem hrvatskoga kao prvoga jezika poučavanje HIJ-a vrlo je različito te je pristup njegovu poučavanju specifičan, zbog čega zahtijeva posebnu izobrazbu i specijalizaciju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi

Citiraj ovu publikaciju:

Udier, Sanda Lucija; Gulešić Machata, Milvia
Središnje i rubno u poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika // Periferno u hrvatskom jeziku, kulturi i društvu / Bońkowski, Robert ; Lukić, Milica ; Mićanović, Krešimir ; Pycia-Košćak, Paulina ; Zubčić, Sanja (ur.).
Katowice-Zagreb-Osijek-Rijeka: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2021. str. 216-234 doi:10.31261/PN.4038
Udier, S. & Gulešić Machata, M. (2021) Središnje i rubno u poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika. U: Bońkowski, R., Lukić, M., Mićanović, K., Pycia-Košćak, P. & Zubčić, S. (ur.) Periferno u hrvatskom jeziku, kulturi i društvu. Katowice-Zagreb-Osijek-Rijeka, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, str. 216-234 doi:10.31261/PN.4038.
@inbook{inbook, year = {2021}, pages = {216-234}, DOI = {10.31261/PN.4038}, keywords = {hrvatski kao ini jezik, pou\v{c}avanje inog jezika, progresija pou\v{c}avanja, silabi}, doi = {10.31261/PN.4038}, isbn = {978-83-226-4053-1}, title = {Sredi\v{s}nje i rubno u pou\v{c}avanju hrvatskoga kao inoga jezika}, keyword = {hrvatski kao ini jezik, pou\v{c}avanje inog jezika, progresija pou\v{c}avanja, silabi}, publisher = {Wydawnictwo Uniwersytetu \'{S}l\k{a}skiego}, publisherplace = {Katowice-Zagreb-Osijek-Rijeka} }
@inbook{inbook, year = {2021}, pages = {216-234}, DOI = {10.31261/PN.4038}, keywords = {Croatian as a foreign language, foreign language teaching, teaching progression, syllabi}, doi = {10.31261/PN.4038}, isbn = {978-83-226-4053-1}, title = {What is Crucial and What is Minor in the Teaching of Croatian as a Foreign Language}, keyword = {Croatian as a foreign language, foreign language teaching, teaching progression, syllabi}, publisher = {Wydawnictwo Uniwersytetu \'{S}l\k{a}skiego}, publisherplace = {Katowice-Zagreb-Osijek-Rijeka} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font