Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1141858

Kultura (ne)talasanja: potencijal kritičke pedagogije u promišljanju o reprodukcijskoj funkciji suradljivih odnosa u ustanovama ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja


Bartulović, Marija; Kušević, Barbara
Kultura (ne)talasanja: potencijal kritičke pedagogije u promišljanju o reprodukcijskoj funkciji suradljivih odnosa u ustanovama ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja // Refleksije suvremenih predškolskih kurikuluma na razvoj predškolske teorije i prakse u svijetu i Republici Hrvatskoj
online konferencija, 2021. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1141858 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kultura (ne)talasanja: potencijal kritičke pedagogije u promišljanju o reprodukcijskoj funkciji suradljivih odnosa u ustanovama ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja
((Don't) rock the boat! Potential of critical pedagogy in reflecting on the reproductive function od cooperative-like relationships in early childhood education institutions)

Autori
Bartulović, Marija ; Kušević, Barbara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Refleksije suvremenih predškolskih kurikuluma na razvoj predškolske teorije i prakse u svijetu i Republici Hrvatskoj

Mjesto i datum
Online konferencija, 23-24.04.2021

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
kolegijalnost, status quo, konflikt, kultura odgojno-obrazovne ustanove
(collegiality, status quo, conflict, culture of educational institution)

Sažetak
Cilj je ovoga izlaganja analizirati izazove reprodukcijske funkcije kulture (ne)talasanja u ustanovama ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja, pod kojom podrazumijevamo kvazisuradljive odnose u kojima u prvi plan biva stavljena nerijetko prividna kolektivna harmonija, nepropitivanje djelovanja kolega, izbjegavanje konflikata i ekonomičan vremenski menadžment. U uvodnome dijelu analiziramo potencijal kritičke pedagogije kao okvira za promišljanje o području ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja, nakon čega razmatramo različite operacionalizacije suradljivosti, kolegijalnosti i konflikta u odgojno-obrazovnim ustanovama i dajemo pregled empirijskih istraživanja koja upućuju na potencijale i ograničenja prakticiranja različitih tipova međuljudskih odnosa u njima. U središnjemu dijelu izlaganja promišljamo o kontekstualnim odrednicama kulture (ne)talasanja specifičnima za ustanove ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja, stavljajući naglasak na sve izraženiji trend profesionalizacije ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja i paralelni proces njegove školifikacije te na dimenziju orodnjenosti samoga sustava. U zaključnome dijelu ocrtavamo tri uporišne točke za promišljanje o naslovnoj temi: polaritet usmjeravanja na kratkoročne ili dugoročne ciljeve kolektivnoga djelovanja, prioritiziranje osobnih ili kolektivnih interesa te razlikovanje funkcionalnih i disfunkcionalnih konflikata u profesionalnim odnosima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marija Bartulović (autor)

Avatar Url Barbara Kušević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bartulović, Marija; Kušević, Barbara
Kultura (ne)talasanja: potencijal kritičke pedagogije u promišljanju o reprodukcijskoj funkciji suradljivih odnosa u ustanovama ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja // Refleksije suvremenih predškolskih kurikuluma na razvoj predškolske teorije i prakse u svijetu i Republici Hrvatskoj
online konferencija, 2021. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
Bartulović, M. & Kušević, B. (2021) Kultura (ne)talasanja: potencijal kritičke pedagogije u promišljanju o reprodukcijskoj funkciji suradljivih odnosa u ustanovama ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja. U: Refleksije suvremenih predškolskih kurikuluma na razvoj predškolske teorije i prakse u svijetu i Republici Hrvatskoj.
@article{article, year = {2021}, keywords = {kolegijalnost, status quo, konflikt, kultura odgojno-obrazovne ustanove}, title = {Kultura (ne)talasanja: potencijal kriti\v{c}ke pedagogije u promi\v{s}ljanju o reprodukcijskoj funkciji suradljivih odnosa u ustanovama ranoga i pred\v{s}kolskoga odgoja i obrazovanja}, keyword = {kolegijalnost, status quo, konflikt, kultura odgojno-obrazovne ustanove}, publisherplace = {online konferencija} }
@article{article, year = {2021}, keywords = {collegiality, status quo, conflict, culture of educational institution}, title = {(Don't) rock the boat! Potential of critical pedagogy in reflecting on the reproductive function od cooperative-like relationships in early childhood education institutions}, keyword = {collegiality, status quo, conflict, culture of educational institution}, publisherplace = {online konferencija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font