Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnos emocionalne kompetentnosti, psihološke otpornosti i nekih pokazatelja mentalnog zdravlja kod odgojitelja (CROSBI ID 442747)

Ocjenski rad | diplomski rad

Štefić, Paula Odnos emocionalne kompetentnosti, psihološke otpornosti i nekih pokazatelja mentalnog zdravlja kod odgojitelja / Despot Lučanin, Jasminka ; Hanzec Marković, Ivana (mentor); Zagreb, Fakultet hrvatskih studija, . 2021

Podaci o odgovornosti

Štefić, Paula

Despot Lučanin, Jasminka ; Hanzec Marković, Ivana

hrvatski

Odnos emocionalne kompetentnosti, psihološke otpornosti i nekih pokazatelja mentalnog zdravlja kod odgojitelja

Interes za mentalno zdravlje vidljiv je na globalnoj i europskoj razini te se sve više ističe njegova važnost. S obzirom na trenutačnu situaciju vezanu uz pandemiju koronavirusa i na činjenicu da u drugom valu dječji vrtići nisu prestali s radom unatoč epidemiološkim mjerama, odgojitelji čine rizičnu populaciju za razvoj poteškoća mentalnog zdravlja. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati razinu depresivnosti, anksioznosti i stresa kao pokazatelja narušenog mentalnog zdravlja, razinu emocionalne kompetentnosti i psihološke otpornosti, odnos među navedenim varijablama, kao i moguću medijatorsku ulogu otpornosti u odnosu emocionalne kompetentnosti i pokazatelja narušenog mentalnog zdravlja kod odgojitelja. U istraživanju je sudjelovalo 249 odgojiteljica u Republici Hrvatskoj, a podaci su prikupljeni putem online upitnika koji je sadržavao sljedeće: Ljestvica depresivnosti, anksioznosti i stresa DASS-21, Upitnik emocionalne kompetentnosti UEK- 45 i Kratka ljestvica otpornosti BRS. Pokazalo se da odgojiteljice doživljavaju blagu razinu depresivnosti i stresa, umjerenu razinu anksioznosti te da imaju srednje visoke razine emocionalne kompetentnosti i umjerene do visoke razine psihološke otpornosti. Nadalje, dobivena je značajna negativna povezanost emocionalne kompetentnosti i pokazatelja narušenog mentalnog zdravlja, konkretno negativna povezanost depresivnosti/stresa sa sposobnostima izražavanja i imenovanja emocija te regulacije i upravljanja emocijama, dok se anksioznost pokazala značajno negativno povezana samo sa sposobnošću izražavanja i imenovanja emocija. Uz to, utvrđena je značajna negativna povezanost sva tri pokazatelja narušenog mentalnog zdravlja i psihološke otpornosti te značajna pozitivna povezanost psihološke otpornosti i emocionalne kompetentnosti. Regresijskom analizom dobiveno je da emocionalna kompetentnost predviđa 13, 8% varijance depresivnosti, 4, 3% varijance anksioznosti i 9, 4% varijance stresa. Također, utvrđeno je da psihološka otpornost, uz emocionalnu kompetentnost, predviđa dodatnih 5, 9% varijance depresivnosti, 7, 7% varijance anksioznosti i 5% varijance stresa. Konačno, utvrđena je djelomična medijacija psihološke otpornosti u odnosu upravljanja i regulacije emocijama i depresivnosti i u odnosu sposobnosti upravljanja i regulacije emocijama i stresa. Sve navedeno može poslužiti kao osnova za prevenciju lošeg mentalnog zdravlja putem programa i edukacija o emocionalnim vještinama i vještinama vezanim za psihološku otpornost odgojitelja.

mentalno zdravlje ; depresija ; anksioznost ; stres ; emocionalna kompetentnost ; psihološka otpornost

nije evidentirano

engleski

Relationship between emotional competence, psychological resilience and mental health indicators in kindergarten teachers

nije evidentirano

mental health ; depression ; anxiety ; stress ; emotional competence ; psychological resilience

nije evidentirano

Podaci o izdanju

48

13.07.2021.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet hrvatskih studija

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija