Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1141238

Rod i seksualnost u obrazovnim institucijama u Hrvatskoj: mogućnosti korištenja queer teorija i kritičke etnografije u sociologiji


Parunov, Pavao; Barada, Valerija
Rod i seksualnost u obrazovnim institucijama u Hrvatskoj: mogućnosti korištenja queer teorija i kritičke etnografije u sociologiji // Revija za sociologiju, 51 (2021), 2; 175-202 doi:10.5613/rzs.51.2.1 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1141238 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Rod i seksualnost u obrazovnim institucijama u Hrvatskoj: mogućnosti korištenja queer teorija i kritičke etnografije u sociologiji
(Gender and Sexuality in Croatian Educational Institutions: Possibilities of Using Queer Theories and Critical Ethnography in Sociology)

Autori
Parunov, Pavao ; Barada, Valerija

Izvornik
Revija za sociologiju (0350-154X) 51 (2021), 2; 175-202

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
rod ; seksualnost ; queer ; LGBTQ ; obrazovanje
(gender ; sexuality ; queer ; LGBTQ ; education)

Sažetak
Teme roda i seksualnosti u obrazovnom kontekstu zbog političke instrumentalizacije povremeno su prisutne u javnom diskursu, ali su istraživački nedovoljno zastupljene. To osobito vrijedi za izvorna i kritički usmjerena istraživanja koja bi utvrdila kako obrazovne institucije u Hrvatskoj pridonose društvenoj nejednakosti queer osoba. Ovim se člankom pokušava nadomjestiti ta podzastupljenost teorijskom raspravom o konceptualizaciji roda i seksualnosti kao međuovisnih osobnih i društvenih procesa i to prikazom rezultata istraživanja u kojem je taj pristup korišten. Kako dosadašnje spoznaje u međunarodnom kontekstu pokazuju, obrazovne institucije imaju aktivnu ulogu u procesima marginalizacije osoba nenormativne queer rodne i seksualne orijentacije, zato je nužno razumijevanje obrazovne svakodnevice kao izvora znanja o tim procesima kroz promišljanje isprepletenosti roda i seksualnosti. Ta isprepletenost u svrhu istraživanja društvene nejednakosti nastale na temelju rodne i seksualne različitosti mora teorijski i istraživački povezati sociologiju, queer teorije te kritičku i institucionalnu etnografiju. Na taj se način uspostavlja cjeloviti teorijski i metodološki pristup koji je korišten u istraživanju srednjoškolskog i visokoškolskog obrazovnog iskustva queer osoba u Hrvatskoj. Rezultati istraživanja pokazuju da obrazovne institucije imaju posredničku ulogu u stvaranju nejednakosti na temelju rodnih i seksualnih različitosti. Obrazovne su institucije ponajprije prostor koji privilegira heteroseksualnost i heteronormativnost, dok su queer izričaji roda i seksualnosti s jedne strane predmetom javnog označavanja i stigmatiziranja, a s druge strane predmetom prisiljavanja na privatnu i skrivenu sferu. Ne/vidljivost i ne/prihvaćanje nenormativnih rodnih izričaja i seksualnosti za queer osobe u hrvatskom obrazovnom kontekstu predstavlja trajan proces pregovaranja između institucionalnih i osobnih domena djelovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Pavao Parunov (autor)

Avatar Url Valerija Barada (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Parunov, Pavao; Barada, Valerija
Rod i seksualnost u obrazovnim institucijama u Hrvatskoj: mogućnosti korištenja queer teorija i kritičke etnografije u sociologiji // Revija za sociologiju, 51 (2021), 2; 175-202 doi:10.5613/rzs.51.2.1 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Parunov, P. & Barada, V. (2021) Rod i seksualnost u obrazovnim institucijama u Hrvatskoj: mogućnosti korištenja queer teorija i kritičke etnografije u sociologiji. Revija za sociologiju, 51 (2), 175-202 doi:10.5613/rzs.51.2.1.
@article{article, author = {Parunov, Pavao and Barada, Valerija}, year = {2021}, pages = {175-202}, DOI = {10.5613/rzs.51.2.1}, keywords = {rod, seksualnost, queer, LGBTQ, obrazovanje}, journal = {Revija za sociologiju}, doi = {10.5613/rzs.51.2.1}, volume = {51}, number = {2}, issn = {0350-154X}, title = {Rod i seksualnost u obrazovnim institucijama u Hrvatskoj: mogu\'{c}nosti kori\v{s}tenja queer teorija i kriti\v{c}ke etnografije u sociologiji}, keyword = {rod, seksualnost, queer, LGBTQ, obrazovanje} }
@article{article, author = {Parunov, Pavao and Barada, Valerija}, year = {2021}, pages = {175-202}, DOI = {10.5613/rzs.51.2.1}, keywords = {gender, sexuality, queer, LGBTQ, education}, journal = {Revija za sociologiju}, doi = {10.5613/rzs.51.2.1}, volume = {51}, number = {2}, issn = {0350-154X}, title = {Gender and Sexuality in Croatian Educational Institutions: Possibilities of Using Queer Theories and Critical Ethnography in Sociology}, keyword = {gender, sexuality, queer, LGBTQ, education} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font