Vlastiti identitet u tuđim očima - Od autopredodžbe talijanskoga jezika, kulture i civilizacije do heteropredodžbe u hrvatskome kontekstu (CROSBI ID 20876)
Autorska knjiga | ostalo | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Dubravec Labaš, Dubravka
Šikić, Anita
hrvatski
Vlastiti identitet u tuđim očima - Od autopredodžbe talijanskoga jezika, kulture i civilizacije do heteropredodžbe u hrvatskome kontekstu
Knjiga nudi inovativan pristup interdisciplinarnom proučavanju udžbenika stranih jezika kao složenoga kulturnog proizvoda. Autorica polazi od imagološke analize udžbenika stranih jezika kao kulturalnih posrednika u okviru interkulturalnoga odgoja europskoga građanina te objašnjava kako se u slikama o stranoj i materinskoj kulturi preklapa glotodidaktika (disciplina koja se bavi teorijom i praksom učenja stranoga jezika) i imagologija kao grana komparativne književnosti koja istražuje heteropredodžbe o stranim narodima i zemljama te autopredožbu o vlastitoj zemlji i narodu. U prvome se dijelu bavi pojmom stranca kao Drugoga te njegova mjesta, položaja i uloge u nastajanju udžbenika stranog jezika. Zatim objašnjava pojmove talijanstva, talijanskosti, talijaniteta te potom stereotipove kao civilizacijske i povijesne činjenice da bi se onda usredotočila na odnos intertekstualnosti i učenja stranih jezika u dijakronijskoj perspektivi. U drugome dijelu knjige analizira mogućnosti uvođenja imagologije kao znanstvene discipline u proučavanju stranih kultura i književnosti, a u trećem je dijelu istražila odnose, veze i rezultate što su ih donijeli supostojanje te primjena imagologije u glotodidaktici.
autopredodžba, heteropredodžba, talijanstvo, stereotipi, udžbenici, imagologija i glotodidaktika, interkulturalnost, kulturalni znak, imagološka analiza, pragmatički potencijal
nije evidentirano
engleski
One’s own identity through others’ eyes – from auto-image of the Italian language culture and civilisation to hetero-image in the Croatian context
nije evidentirano
self-images, heteroimages, Italianity, stereotypes, Italian language textbooks, imagology and second language acquisition, interculturality, cultural signs, imagological analysis, rhetorical potential
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Zagreb: Hrvatska sveučilišna naklada
2021.
978-953-169-436-0
497
objavljeno