Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vlastiti identitet u tuđim očima - Od autopredodžbe talijanskoga jezika, kulture i civilizacije do heteropredodžbe u hrvatskome kontekstu (CROSBI ID 20876)

Autorska knjiga | ostalo | domaća recenzija

Dubravec Labaš, Dubravka Vlastiti identitet u tuđim očima - Od autopredodžbe talijanskoga jezika, kulture i civilizacije do heteropredodžbe u hrvatskome kontekstu. Zagreb: Hrvatska sveučilišna naklada, 2021

Podaci o odgovornosti

Dubravec Labaš, Dubravka

Šikić, Anita

hrvatski

Vlastiti identitet u tuđim očima - Od autopredodžbe talijanskoga jezika, kulture i civilizacije do heteropredodžbe u hrvatskome kontekstu

Knjiga nudi inovativan pristup interdisciplinarnom proučavanju udžbenika stranih jezika kao složenoga kulturnog proizvoda. Autorica polazi od imagološke analize udžbenika stranih jezika kao kulturalnih posrednika u okviru interkulturalnoga odgoja europskoga građanina te objašnjava kako se u slikama o stranoj i materinskoj kulturi preklapa glotodidaktika (disciplina koja se bavi teorijom i praksom učenja stranoga jezika) i imagologija kao grana komparativne književnosti koja istražuje heteropredodžbe o stranim narodima i zemljama te autopredožbu o vlastitoj zemlji i narodu. U prvome se dijelu bavi pojmom stranca kao Drugoga te njegova mjesta, položaja i uloge u nastajanju udžbenika stranog jezika. Zatim objašnjava pojmove talijanstva, talijanskosti, talijaniteta te potom stereotipove kao civilizacijske i povijesne činjenice da bi se onda usredotočila na odnos intertekstualnosti i učenja stranih jezika u dijakronijskoj perspektivi. U drugome dijelu knjige analizira mogućnosti uvođenja imagologije kao znanstvene discipline u proučavanju stranih kultura i književnosti, a u trećem je dijelu istražila odnose, veze i rezultate što su ih donijeli supostojanje te primjena imagologije u glotodidaktici.

autopredodžba, heteropredodžba, talijanstvo, stereotipi, udžbenici, imagologija i glotodidaktika, interkulturalnost, kulturalni znak, imagološka analiza, pragmatički potencijal

nije evidentirano

engleski

One’s own identity through others’ eyes – from auto-image of the Italian language culture and civilisation to hetero-image in the Croatian context

nije evidentirano

self-images, heteroimages, Italianity, stereotypes, Italian language textbooks, imagology and second language acquisition, interculturality, cultural signs, imagological analysis, rhetorical potential

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Hrvatska sveučilišna naklada

2021.

978-953-169-436-0

497

objavljeno

Povezanost rada

Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti