Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Scientistic or culturological education for the challenges of the future (CROSBI ID 489699)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Čatić, Igor Scientistic or culturological education for the challenges of the future // Dani Frane Petrića / Jurić, Hrvoje (ur.). Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2002. str. 45-46-x

Podaci o odgovornosti

Čatić, Igor

engleski

Scientistic or culturological education for the challenges of the future

I bi svjetlo. I tada započne prirodna tehnika prirodnom energetikom. I bi kamena oštrica. I tada započne čovjekova (umjetna) tehnika neživoga i materijalna kultura. I bi križanje biljaka. I započne biotehnika. I bi mitologija pa filozofija, temelj duhovne kulture. I nastane prirodna znanost, tehnologija i kulturologija. To je skraćene prošlost, ali i budućnost Prirode i humane kulture. Prošlost je trajala 15 milijardi godina. Koliko će trajati budućnost uz nazočnost čovjeka kakav je sada, potpuno je neizvjesno. Možda će ga zamijeniti kiborzi karakteristika kakvih nema postojeći čovjek, a zatim androidi. Suvremeni čovjek treba poznavati svoju prošlost i sadašnjost kako bi mogao sagledati sve mogućnosti koje će utjecati na njegovu budućnost. To mu među ostalim treba omogućiti cjeloživotno obrazovanje koje se dijeli u početno i profesionalno. Pod početnim obrazovanjem razumijeva se ono koje završava s diplomom višeg ili visokog obrazovanja. Treba li to obrazovanje biti scijentističko ili kulturologijsko? Je li ta dvojba vezana samo uz obrazovanje tehničara ili svekolikog pučanstva? U tehnici scijentističko obrazovanje polazi od pretpostavke da je tehnika primjena prirodne znanosti. Prirodna znanost je nužna sastavnica djelovanja tehničara, ali nije i dovoljna. Uspješno tehničko djelovanje temelji se i na poznavanju duhovnih (društveno-humanističkih) znanosti. Zato obrazovanje mora biti kulturologijsko. To znači da mora uključivati dostignuća duhovne i materijalne kulture s teologijom i tehnologijom kao vršnim znanostima kulturologije.

science; culture; education

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

45-46-x.

2002.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dani Frane Petrića

Jurić, Hrvoje

Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo

Podaci o skupu

11. Dani Frane Petrića, Simpozij Filozofija i tehnika

predavanje

23.09.2002-25.09.2002

Cres, Hrvatska

Povezanost rada

Strojarstvo