Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stavovi potrošača generacije X i Y spram modernih oblika plaćanja u maloprodaji (CROSBI ID 706046)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Knežević, Blaženka ; Vlašić, Ante Stavovi potrošača generacije X i Y spram modernih oblika plaćanja u maloprodaji // Financije u svijetu punom izazova / Družić, Gordan ; Šimurina, Nika (ur.). Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2021. str. 451-471

Podaci o odgovornosti

Knežević, Blaženka ; Vlašić, Ante

hrvatski

Stavovi potrošača generacije X i Y spram modernih oblika plaćanja u maloprodaji

Rapidna primjena novih oblika plaćanja na prodajnim mjestima i u internetskim prodavaonicama na snazi je od druge polovine 1990-ih godina otkada se oni, u razvijenim gospodarstvima, intenzivno tehnološki usavršavaju i implementiraju u maloprodaji različitih proizvoda i usluga s ciljem ukidanja ili smanjenja plaćanja gotovinom na prodajnim mjestima. Pojava pandemije COVID-19 dodatno doprinosi promjeni stavova potrošača prema uporabi gotovine za plaćanje na prodajnim mjestima te potrošači još većim intenzitetom usvajaju neke od modernih oblika plaćanja u prodavaonicama. Generacije potrošača se po mnogim obilježjima značajno razlikuju po stavovima, a posljedično i po ponašanju na mjestu prodaje te prije, za vrijeme i nakon kupnje. S obzirom na to da se u literaturi iz maloprodaje i marketinga učestalo opisuju generacijske razlike među potrošačima u različitim fazama i različitim aktivnostima prilikom kupnje, može se očekivati generacijski jaz u stavovima, usvajanju i korištenju modernih oblika plaćanja. Zato je cilj ovoga rada analizirati stavove dviju generacija potrošača (X i Y) prema novijim oblicima plaćanja u fizičkim i virtualnim prodavaonicama. U radu se najprije obrazlaže pet modernih oblika plaćanja koji su predmet analize: beskontaktno plaćanje, Apple Pay, Google Pay, PayPal i plaćanje virtualnim kriptovalutama. Zatim se, temeljem sekundarnih izvora, ukazuje na opće različitosti u ponašanju potrošača generacije X i Y. Temeljem utvrđenih razlika, generiraju se istraživačka pitanja te se objašnjava metodologija primarnog istraživanja, obrazlažu se rezultati i donose zaključci kojima se potvrđuje i elaborira utvrđeno postojanje razlika između ovih generacija potrošača. Provedenim primarnim istraživanjem odgovoreno je na tri temeljna istraživačka pitanja: (RQ1) Razlikuju li se potrošači generacije X i Y po stupnju upoznatosti i osjećaju sigurnosti pri korištenju modernim oblicima plaćanja?, (RQ2) Percipiraju li oni različito prednosti mobilnih oblika plaćanja? te (RQ3) Postoji li razlika između potrošača generacije X i Y prema stavovima o budućnosti mobilnih oblika plaćanja? Rezultati istraživanja potvrđuju kako postoje razlike, tj. generacijski jaz između generacije X i Y vezano za sva tri postavljena istraživačka pitanja.

maloprodaja, trgovina na malo, generacija X, generacija Y, oblici plaćanja

nije evidentirano

engleski

Attitudes of consumers in X and Y generation towards modern payment systems in retail

nije evidentirano

retail, retail industry, generation X, generation Y, payment systems

nije evidentirano

Podaci o prilogu

451-471.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Financije u svijetu punom izazova

Družić, Gordan ; Šimurina, Nika

Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-347-410-6

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Ekonomija