Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Vidjeti drukčije? Žene i fotografija u Hrvatskoj između 1950-ih i 1970-ih (CROSBI ID 789550)

Druge vrste radova | katalog

Križić Roban, Sandra Vidjeti drukčije? Žene i fotografija u Hrvatskoj između 1950-ih i 1970-ih. 2021.

Podaci o odgovornosti

Križić Roban, Sandra

hrvatski

Vidjeti drukčije? Žene i fotografija u Hrvatskoj između 1950-ih i 1970-ih

Odabrana djela potiču raspravu o načinima i putovima kako su žene djelovale fotografski, polazeći od činjenice da, kada govorimo o ovom području, žene u fotografiju ulaze kasno i uz mnoge prepreke. Tiskani mediji bili su važno mjesto prodora fotografije u različite slojeve društva. Unatoč određenom broju specijaliziranih fotografskih časopisa, koji se u Jugoslaviji počinju objavljivati od 1911., većina njih uglavnom je posvećena tehničkim pitanjima, savjetima fotoamaterima i reklamiranju novih proizvoda. Takvo će stanje dugo potrajati, dok će se tema ženske fotografije početi razmatrati tek nakon Drugog svjetskog rata, a i tada tek sporadično i nesustavno. Ovom prilikom izdvojeno je pet umjetnica koje su na razne načine bile povezane s Fotoklubom Zagreb. Naime, upravo su fotoklubovi generatori promjena koje su obilježile razdoblje između 1950-ih i 1980-ih godina, koje je u fokusu ove izložbe. Većina njih, poput Slavke Pavić, Erike Šmider, Danijele Lušin i Ivančice Privore Kurtele, sudjelovala je u radu kluba te osnutku Ženske sekcije 1973. godine, nakon čega je uslijedio niz izložbi na kojima su se skupno predstavile. U istome je klubu osnovna znanja o fotografiji stekla i slikarica Jadranka Fatur, čiji fotografski opus možemo pripisati konceptualnim tendencijama karakterističnima za 1970-e godine. Uz njih, nekoliko je fotokolaža koje su između 1960. i ranih 1970-ih godina izradile samouke autorice Inka Švertasek i Nada Vrkljan- Križić. Ovakav izbor pripomoći će u rasvjetljivanju pozicije žena u suvremenoj hrvatskoj umjetnosti i eksperimentima u području fotografije te će potaknuti istraživanja o onome što su o ženama s kamerom u rukama govorili drugi. Je li način kako su snimale specifičan za “ženski pogled”, ili iza objektiva ipak ne postoje rodne razlike?

ženska fotografija ; foto klubovi ; konceptualna fotografija ; kolaž ; ženski pogled

nije evidentirano

engleski

Seeing differently? Women and photography in Croatia between 1950s and 1970s

nije evidentirano

women's photography ; photo clubs ; conceptual photography ; collage ; woman's gaze

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2021.

nije evidentirano

objavljeno

978-953-7875-88-6

Povezanost rada

Interdisciplinarno umjetničko polje, Likovne umjetnosti, Povijest umjetnosti, Primijenjena umjetnost, Rodni studiji