Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Prikaz studentske terenske nastave na širem području mjesta Plomin (Plominska gora, Hrvatska) (CROSBI ID 297722)

Prilog u časopisu | stručni rad | međunarodna recenzija

Vitasović Kosić, Ivana ; Šipek, Mirjana ; Šajna, Nina Prikaz studentske terenske nastave na širem području mjesta Plomin (Plominska gora, Hrvatska) // Glasilo Future, 3 (2020), 3; 34-50

Podaci o odgovornosti

Vitasović Kosić, Ivana ; Šipek, Mirjana ; Šajna, Nina

hrvatski

Prikaz studentske terenske nastave na širem području mjesta Plomin (Plominska gora, Hrvatska)

Cilj ovog stručnog rada bio je predstaviti određene tematske nastavne jedinice koje se praktično obrađuju u obliku terenske nastave u okviru kolegija "Fitocenologija" i "Ekologija staništa i biljnih zajednica", a izvode se na Agronomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Terenska nastava odvijala se na širem području mjesta Plomin i Plominske gore, području vrlo bogate i raznolike flore, gdje nalazimo mnoge endemične i ugrožene svojte te različite tipove staništa, kao i različite tipove eu- i submediteranske vegetacije. Plomin i okolica poučan su primjer kako utjecaj čovjeka u prostoru može biti pozitivan i/ili negativan. Bez aktivnosti čovjeka i njegovih domaćih životinja raznolikost prirodnih samoniklih orhideja (porodica Orchidaceae) bila bi mnogo manja. Spajanjem biljne i animalne proizvodnje maksimalno se može iskoristiti potencijal prirodnih datosti, štiteći pri tome biološku raznolikost svojti i staništa. Ova terenska nastava osmišljena je kako bi se studentima krajobrazne arhitekture i agroekologije omogućilo da se upoznaju s endemskom i ugroženom florom te mediteranskom vegetacijom Istre. Studenti su dobili znanje o mogućnostima obnove degradiranih staništa. Terenska nastava je također studentima pružila priliku da razumiju pozitivne i negativne promjene u krajobrazu povezane s tekovinama industrijske djelatnosti. Štoviše, studenti su mogli prepoznati da negativni utjecaji značajno narušavaju vizualnu i sadržajnu vrijednost krajobraza. Uz to, studentima je pružena prilika da kušaju tradicionalne recepture samoniklih biljaka koje rastu na različitim vrstama staništa. Prezentirane aktivnosti vode ka razumijevanju koliko je važno održivo upravljati poljoprivrednim zemljištem, primjenjivati načela ekološke poljoprivrede i očuvati tradicionalne namjene tla, biljaka i životinja, što u konačnici pozitivno utječe na očuvanje bioraznolikosti

studentska terenska nastava, vegetacija, flora, endemi, Plomin

nije evidentirano

engleski

Display of student fieldwork teaching in the wider area of Plomin (Plominska gora, Croatia)

nije evidentirano

student fieldwork, vegetation, flora, endemic taxa, Plomin

nije evidentirano

Podaci o izdanju

3 (3)

2020.

34-50

objavljeno

2623-6575

Povezanost rada

Biologija, Interdisciplinarne biotehničke znanosti, Pedagogija, Poljoprivreda (agronomija)