Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

UTJECAJ OZNAKA IZVORNOSTI NA POVEĆANJE KVALITETE I PREPOZNATLJIVOSTI LOKALNIH PROIZVODA (CROSBI ID 705942)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Zdrilić, Ivica ; Župan, Ivan ; Dadić, Fiona UTJECAJ OZNAKA IZVORNOSTI NA POVEĆANJE KVALITETE I PREPOZNATLJIVOSTI LOKALNIH PROIZVODA // 22. međunarodni simpozij o kvaliteti KVALITETA – JUČER, DANAS, SUTRA / 22st International Symposium on Quality QUALITY – YESTERDAY, TODAY, TOMORROW / Drljača, Miroslav (ur.). Zagreb: Hrvatsko društvo menadžera kvalitete, 2021. str. 241-258 doi: 10.52730/JSBS5369

Podaci o odgovornosti

Zdrilić, Ivica ; Župan, Ivan ; Dadić, Fiona

hrvatski

UTJECAJ OZNAKA IZVORNOSTI NA POVEĆANJE KVALITETE I PREPOZNATLJIVOSTI LOKALNIH PROIZVODA

Kvaliteta proizvoda jedan je od glavnih kriterija stjecanja kompetitivnih prednosti u odnosu na konkurenciju. Pri tome oznake kvalitete mogu biti način komuniciranja između proizvoda i kupca. Više istraživanja provedenih među potencijalnim kupcima je pokazalo kako su ispitanici spremni platiti više za proizvod koji im nudi veću kvalitetu. Uvođenjem oznaka zemljopisnog podrijetla potiče se ruralno gospodarstvo te tako pridonosi povećanju prihoda poljoprivrednika te zadržavanju stanovništva u udaljenim područjima i područjima s otežanim uvjetima gospodarenja. Na taj se način povećava i tržišna vrijednost proizvoda gospodarskih subjekata jer se jamči njihova posebnost u odnosu na druge slične proizvode ili prehrambene proizvode. Osim toga, zahvaljujući uvođenju oznake zemljopisnog podrijetla kupci mogu donositi odluku o kupnji na temelju jasnih informacija o posebnim svojstvima proizvoda koje kupuju. Na razini Europske unije razlikuju se tri oznake: „zaštićena oznaka izvornosti“, „zaštićena oznake zemljopisnog podrijetla“ i „zajamčeno tradicionalni specijaliteti“. Oznaka izvornosti ili kvalitete je alat marketinškog pristupa jer su kupci spremni platiti nešto više za proizvod koji im jamči kvalitetu, ali i alat za ruralni razvoj zbog činjenice da se oznaka zemljopisnog podrijetla ne može premjestiti na drugo područje pa daje dodatnu vrijednost ruralnom području zbog kojeg je proizvod zaštićen. U empirijskom dijelu ovog rada autori su proveli istraživanje tržišne prepoznatljivosti „Novigradske dagnje“ na uzorku od 574 ispitanika. Rezultati istraživanja, korišteni su za slijedeći korak definiranja strateškog pozicioniranja proizvoda „Novigradske dagnje“ u cilju postizanja ekonomskih i ostalih pozitivnih učinaka. Stoga se povezanost marikulture, poljoprivredne proizvodnje i turizma nameće kao slijedeći korak kroz održivi turizam. Održivi turizam je u prvom redu usmjeren na povećanje zadovoljstva turista te društveno-ekonomske koristi, očuvanje prirodne i kulturne baštine i snižavanje negativnih utjecaja turizma na lokalnu zajednicu u cjelini.

kvaliteta, oznake izvornosti, prepoznatljivost, strategija, Novigradska dagnja.

Zbornik je indeksiran u bazi EconLit

engleski

INFLUENCE OF QUALITY LABELS ON INCREASING THE QUALITY AND RECOGNITION OF LOCAL PRODUCTS

nije evidentirano

quality, appellations of origin, recognition, strategy, Novigrad mussels

nije evidentirano

Podaci o prilogu

241-258.

2021.

objavljeno

10.52730/JSBS5369

Podaci o matičnoj publikaciji

Drljača, Miroslav

Zagreb: Hrvatsko društvo menadžera kvalitete

2670-8825

2757-4903

Podaci o skupu

22. međunarodni simpozij o kvaliteti "Kvaliteta – jučer, danas, sutra"

predavanje

09.06.2021-11.06.2021

Poreč, Hrvatska

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice