Kompozicijska teorija Miltona Babbitta i analiza "Triju skladbi za klavir" (1947.) (CROSBI ID 442583)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Rebrina, Ana
Kiš Žuvela, Sanja
hrvatski
Kompozicijska teorija Miltona Babbitta i analiza "Triju skladbi za klavir" (1947.)
Kompozicijska teorija Miltona Babbitta oslanja se na Schönbergove i Webernove postupke te ih proširuje na organizaciju svih parametara glazbe. Korijeni svih inovacija koje je predstavio kroz svoje dugo stvaralaštvo vidljivi su već u ranom opusu. Neke od inovacija predstavljene su u analizi Triju skladbi za klavir [Three Compositions for Piano], a uključuju teoriju o svekombinatornim heksakordima, predsređivanje građe materijala u potki, organizaciju ritma i ostalih parametara. Prva od Triju skladbi za klavir često se spominje u literaturi, više je puta analizirana i često se uzima kao primjer za Babbittove uobičajene kompozicijske postupke. To nije slučaj s drugim dvjema skladbama, o kojima se gotovo uopće nije pisalo. Formalno-tehnička analiza otkriva povezanost i artikulaciju materijala u svakoj skladbi posebno, ali i na razini trostavačne cjeline. Osim materijala i načina njegova predsređenja ova analiza ispituje i druge, slušno prepoznatljive elemente i nastoji ih povezati s formom svake od triju skladbi.
Milton Babbitt ; Tri skladbe za klavir ; dodekafonija ; serijalna glazba ; analiza ; percepcija serijalne glazbe
nije evidentirano
engleski
Milton Babbitt's compositional theory and an analysis of his "Three Compositions for Piano" (1947)
nije evidentirano
Milton Babbitt ; Three Compositions for Piano ; dodecaphony ; serialism ; analysis ; perception of serial music
nije evidentirano
Podaci o izdanju
82
03.07.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Muzička akademija
Zagreb, Hrvatska